کنسرت آنلاین «ارکستر سازهای ملی ایران» در تالار وحدت به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 1 بهمن 1399 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیدا رجبی: کنسرت آنلاین «شوق بهار» با اجرای ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی، دوم بهمن ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

این ارکستر در قالب دهمین کنسرت آنلاین مجموعه بنیاد رودکی از ساعت 21 به خوانندگی رشید وطن دوست و وحید تاج با همکاری اپلیکیشن لنز ایرانسل، به روی صحنه خواهد رفت تا آثاری از علینقی وزیری، حسین دهلوی، فرهاد فخرالدینی، علی سلیمی، اوزیر حاجی بیک‌اف، توفیق قلی‌اف و ویلیام کتلبی با سازهای ایرانی اجرا شود و بازپخش آن به مدت ده شب برای کسانی که بلیت تهیه کرده اند، امکان پذیر است.

 

بهزاد رواقی و شاهین صفایی (تار)، شیما شاه محمدی (قیچک)، مریم مشهدی خدابخش (عود)، مژگان حسینی (قانون)، علیرضا دریایی و حمیدرضا آفریده (کمانچه)، بهنام معصومی (تنبک)، محمد صانعی (تار باس)، پاشا هنجنی (نی)،  مسعود فیروزی‌ نژاد (قیچک باس)، فروغ فضلی (پیانو)، وحید اسدالهی (نقاره) و علی عابدین (سنتور) اعضای ارکستر سازهای ملی در این اجرا هستند.

در بیوگرافی رهبر ارکستر این کنسرت آمده است: علی اکبر قربانی متولد اول اردیبهشت 1350، آهنگساز و تنظیم کننده، عضو شورای فنی ارکستر ملی ایران و ارکستر مهرنوازان، مدرس آهنگسازی کانون آهنگسازان جوان، عضو هیات داوران در بخش رقابتی آهنگسازی جشنواره موسیقی فجر، عضو هیات موسسین ارکستر نوجوانان ایران و رهبر ارکستر فرهنگ و هنر، موسیقی را از کودکی با نوازندگی تنبک، سه تار، سنتور و پیانو آغاز می کند و دروس آهنگسازی را نزد فرهاد فخرالدینی فرا می گیرد.

ایشان در کنار همکاری با بزرگان موسیقی، ساخت موسیقی فیلم و سریال هایی همچون «کلانتری غیر انتفاعی»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «همه خانواده من»، «روباه»، «فرزندان آفتاب» و انیمیشن «عاشورائیان» و . . . را نیز بر عهده داشته است.

 * عکس جواد قاسمی

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005