از هشتم فروردین به کارگردانی «میثم یوسفی»

تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به آهنگسازی «فرید نوایی» به روی صحنه می رود

« بازگشت به لیست | شنبه 7 فروردین 1400 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ باربد شهسواری پور: تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به آهنگسازی «فرید نوایی» از هشتم فروردین در سالن چهارسو تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

این تئاتر که نویسندگی، طراحی و کارگردانی آن را «میثم یوسفی» بر عهده داشته، از هشتم فروردین تا دهم اردیبهشت، هر شب طی یک سانس از ساعت 19 به مدت 36 دقیقه اجرای خود را آغاز می کند.

شاهین علایی نژاد، مهناز غمخوار، محمد صمدی، مصطفی ایزدی، پریسا فلاح زاده، مرتضی حقی، هومن قاسم خانی و زهرا دوستی بازیگران این تئاتر هستند که در خلاصه آن آمده است: در مجلس بزمی دو خانواده سازهای ایرانی و کلاسیک  در حال اجرای موسیقی هستند که دو ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یکدل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می شوند و با توجه به اختلافات بین فرهنگی و خانوادگی شان با ممنوعیت خانواده هایشان مواجه می شوند و بدین ترتیب داستان این تئاتر شکل می گیرد.

علی پاکدست و مریم اقبالی (طراح ماسک و سازنده ماسک و تن پوش)، رضا خضرایی شاد (طراح نور)، مرضیه سرمشقی و رفعت هاشمی سی سخت (طراح پوستر و بروشور)، محمد شباهنگ (شاعر)،  نیلوفر عبدالعلیان (طراح عروسک و سازنده عروسک های بخش سایه)، مرتضی برزگرزادگان (برنامه ریز و دستیار اول کارگردان)، علی رضایی و احمد احمدی (گروه کارگردانی) دیگر عوامل «جنگ و صلح» هستند.

تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» در قالب کارگاه آموزشی که سال گذشته در نخستین جشنواره بین‌ المللی نمایش عروسکی یزد به دبیری بنفشه بدیعی و با مشاوره مرضیه برومند برگزار شد، شکل گرفت و حاصل ورکشاپ میثم یوسفی در قالب این نمایش موزیکال ـ عروسکی به روی صحنه رفته است.

«فرشید نوایی» که آهنگسازی تئاتر «جنگ و صلح» را بر عهده دارد، متولد سال 1352 در خوی و دانش آموخته رشته کارگردانی سینما از جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران است.

وی کار حرفه‌ ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1377 در فیلم «تختی برای هیچ کس» به کارگردانی سید مرتضی جذاب، اولین تجربه آهنگسازی موفق خود را پشت سر می گذارد و سپس ساخت موسیقی فیلم «در به درها» به کارگردانی امیرحسین صدیق را بر عهده می گیرد.

ساخت موسیقی تئاترهایی همچون «ترنج» به کارگردانی «محسن ایمانخانی»، «چهار صندوق شادی» و «صندوقچه مروارید»، «یه شهر بی پرنده»، «پیر بابا و شمع های سحرآمیز»، «مش مش قلی خان» و «طلسم شهر قصه» ناصر آویژه، «بهشت ارغوان» مهدی قلعه، «گالری خیابانی» ارژنگ فرخ پیکر، «چشم چشم دو ابرو» علی فروتن، «الاغ پردردسر» لیلی رضایی، «شکارچی و پرنده» رضا عباسی، «ملک جمشید» و «مهمان ناخوانده» امیر مشهدی عباس، «لافکادیو» رامین کهن، «دیگ دیگو» حسین مزینانی، «رویای ماه»، «به زیر پاهات نگاه کن» و «خاله مرجان» مریم کاظمی و . . . و ساخت موسیقی مجموعه های تلویزیونی مانند «روبی و روبک» داریوش ربیعی، «یادگار زخم» فرشاد منجزی، «آشپز کوچولو»، «پلیس کوچولو» و «دارا و سارا» هنگامه مفید، «تربچه» نگار استخر، «قصه های جنگل» محسن ایمانخانی، «گل گندم» نادره اعرابی، «ماجراهای تقی جان» مرضیه محبوب و . . . تنها بخشی از فعالیت هایی ست که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده اند.
لازم به ذکر است، علاقمندان به تهیه بلیت این تئاتر موزیکال می توانند به سایت تیوال با نشانی https://www.tiwall.com/ مراجعه کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005