برابر با بیست و ششم ماه می

امروز «لارین هیل» خواننده مشهور آمریکایی چهل و شش ساله شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 5 خرداد 1400 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شیما مقامی: امروز بیست و ششم ماه می برابر با پنجم خرداد مصادف با تولد «لارین هیل» خواننده صاحب نام آمریکایی ست.

«لارین (لورین) نوئل هیل» ( Lauryn Noel Hill) خواننده چهل و شش ساله سبک های هیپ هاپ، سول، آر اند بی و رگی، ترانه سرا و تهیه کننده موسیقی، متولد سال 1975 از والدینی به نام های «مال» و «والری» که به ترتیب مشاور کامپیوتر و دبیر زبان بودند، در نیوآرک واقع در نیوجرسی ایالت متحده آمریکاست که تا به امروز موفق به دریافت 8 جایزه گرمی شده و از او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین خواننده های نسل خود یاد می شود.

همچنین لارین توانسته تنها آلبوم انفرادی خود با نام «The Miseducation of Lauryn Hill» را به یکی از پرفروش ترین آلبوم های تاریخ موسیقی تبدیل کند. این آلبوم در رتبه یک در جدول بیلبورد 200 ایالات متحده آغاز قرار گرفت و حدود ده میلیون نسخه از آن در این کشور فروخته شد و توسط انجمن صنعت ضبط آمریکا گواهی الماس دریافت کرد. در چهل و یکمین دوره جوایز گرمی نیز این آلبوم، رکورد پنج جایزه از جمله آلبوم سال و بهترین هنرمند جدید را برای لارین به ارمغان آورد.

به اضافه آن که، ده بار نامزد دریافت جایزه گرمی شد و در همان شب موفق به کسب 5 جایزه شد و به عنوان اولین آلبوم هیپ هاپ برای برنده شدن در لیست نامزدی این جایزه قرار گرفت و بدین ترتیب لارین در آن زمان، رکورد بیشترین نامزدی آلبوم را به عنوان یک خواننده زن شکست.

«لارین هیل» در طول زندگی حرفه ای خود بجز کسب هشت جایزه گرمی، افتخارات بیشمار دیگری از جمله پنج جایزه موسیقی MTV Video ، چهار جایزه تصویر NAACP ، جایزه رئیس جمهور و چهار رکورد گینس را کسب کرده است.

همچنین هیل برنده جایزه گرمی بهترین آلبوم رپ به عنوان عضوی از The Fugees ، برای آلبوم The Score شد و به عنوان اولین هنرمند زن موفق به دریافت این جایزه شد.

قابل ذکر است، صفحه این هنرمند در اینستاگرام از طریق آی.دی mslaurynhill  قابل دسترسی است.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005