با ترانه سرایی و آهنگسازی «محسن ملاقدیمی»

آلبوم موسیقی «دفتر دل» به خوانندگی «امیرحسین طائی» منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 11 خرداد 1400 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: آلبوم موسیقی «دفتر دل» با صدای امیرحسین طائی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری آوای گل آهنگ منتشر شد.

«دل عاشق» (دشتستانی)، «دفتر دل» (ابوعطا)، «پیوند» (شور)، «شانه باد» (شوشتری)، «بداهه نوازی ویولن» (شور)، «چهار مضراب ویولن» (شور)، «شبگرد» (شور)، «ایران» (دشتی) و «یار» (اصفهان، شور) نام قطعات این آلبوماست که توسط امیرحسین طائی، آرمین تاج بخش و کوشا صرافی گهر برای ارکستر تنظیم شده اند. همچنین سرودن اشعار و ساخت ملودی ها را محسن ملاقدیمی بر عهده داشته است.

امیرحسین طائی (تک نواز ویولن، ویولن، ویولا و پیانو)، کوشا صرافی مهر (ویولن، ویولا، ویولنسل)، مهدی جوانبخت (ویولن)، پیمان ابوالحسنی و حمید یاسری (ویولا)، مسعود فیروزی نژاد شیرازی (ویولنسل)، آرمین قیطاسی و روشنک نوشی (فلوت)، حسام صدفی نژاد (ابوا)، فرامرز نیوپور (کلارینت)، علی نراقیان (سازهای کوبه ای) نوازندگانی هستند که در این اثر هنرنمایی کرده اند و امید تاج دوست، فرهاد قاسمی و شرینا رازانی اعضای گروه کر بوده اند.

امیرحسین طائی که آلبوم «ره رویا» را نیز در کارنامه هنری خود دارد، درباره آلبوم «دفتر دل» می‌ نویسد: «در این مجموعه سعی بر آن بوده تا علاوه بر پیشبرد اهداف گذشته (استفاده از هارمونی و ارکستراسیون مدرن) در تنظیم قطعات از فضای تصویری و روایتی بیشتری استفاده شود و از نهایت ظرفیت موسیقی کلاسیک و جهانی برای بیان موسیقی ملی و اصیل ایرانی استفاده شود. همچنین در سرایش ترانه‌ها در عین حفظ اصالت قدیم از زبان روز و کلام ساده استفاده شده است».

قابل اشاره است، «امیرحسین طائی» متولد سال 1370 در تهران، کارشناس ارشد مهندسی مکانیک است. فعالیت هنری خود را از سال 1380 با ساز پیانو آغاز کرده و در ادامه ساز ویولن را به عنوان ساز تخصصی برگزیده است. دوره‌ های ویولن ایرانی را نزد «بهنام نظری» و ویولن کلاسیک را نزد «همایون رحیمیان» گذرانده و در زمینه آهنگسازی از تجربیات شهرام توکلی، علی‌اکبر قربانی، مارتون اسرائیلیان و بهزاد عبدی بهره‌ برده و به صورت همزمان به تمرینات آوازی نیز مشغول بوده است. همکاری با ارکسترهای متعدد از جمله «ارکستر ملی»، «البرز» و «آیسو» به رهبری لوریس چکناواریان، شهرداد روحانی، کریستین شولتز، مجید انتظامی، سهراب کاشف، مازیار یونسی در کارنامه هنری وی دیده می ‌شود. همچنین این هنرمند در تولیدات مرکز موسیقی صدا و سیما نیز به عنوان آهنگساز مشارکت داشته است.

علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند صفحه ایشان را با آی.دی amirhosseintaei  از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005