به خوانندگی «حسین نورشرق»

کنسرت «چشم به راهیِ همیشگی» در تالار راخمانینف مسکو برگزار شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 12 خرداد 1400 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ علیرضا کرمی اصل: کنسرت «چشم به راهیِ همیشگی» به خوانندگی «حسین نورشرق» طی روزهای دهم و یازدهم خرداد در تالار راخمانینف کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو و خانه فرهنگ شهر بورووسک برگزار شد.

حمید قنبری (سازهای کوبه‌ ای)، اشکان مرادی و مهرداد مسعودی فرید (کمانچه)، سیاوش ولی‌ پور (سنتور)، الکساندرا ژلواکوا (ویولن آلتو)، تهمینا اصلانوآ (ویولنسل) (از نوازندگان روسی کوارتت «آنادومینی») هنرمندانی بودند که در این اجرا حضور داشتند.

در توضیح این کنسرت آمده است: «آدمی همیشه اسیر انتظار کشیدن است. ما دائماً منتظر چیزی هستیم که باید در آینده ‌ای دور یا نزدیک اتفاق بیافتد. در این بین، گذشته هم برای ما نوعی احساس انتظار کشیدن را باز تولید می ‌کند. در بوران چشم به راهی، گاهی ما حتی فراموش می ‌کنیم که زمان چگونه از ناکجا به ناکجا، از کنار ما عبور می‌ کند و چشم به راهی‌ ها و فهم قراردادی ما از زمان را با خود می ‌برد. موسیقی به نوعی تجلی انتظار کشیدن در دنیای اصوات است. موسیقی، به شکلی غیر قابل توضیح ما را از ارتباط همیشگی ‌مان با دنیای پیرامون به همراهان و همدستانی در روند ایجاد صدای موسیقایی تبدیل می‌ کند. اصوات موسیقی نه تنها با تجربیات عاطفی ما هم صدا می شوند بلکه این تجربیات را تر و تازه تر می کنند و ما از آن تحصیل لذت می ‌کنیم و با مراجعه مکرر به خاطره‌ آن تجربه شنیداری، با موسیقی احساس در آمیختگی و خویشی می نماییم».

لازم به یادآوری است؛ «مارگاریتا کاراتیگینا» (رئیس سازمان هماهنگی برنامه های فعالیت های بین المللی کنسرواتوری مسکو) به وقت بیست و ششم بهمن 1391 در رادیو صدای روسیه درباره همکاری با «حسین نورشرق» اظهار داشت: «شرایط با ظهور خواننده و محقق ایرانی، حسین نورشرق تغییر کرد. او تحقیقات علمی در زمینه موسیقی شرقی را در کنسرواتور مسکو به سطح جدیدی ارتقاء داد. وی زبان روسی را خیلی خوب می داند و دانش موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی او عالی است و استعداد شگرفی دراجرای آواز ایرانی دارد. با شرکت حسین نورشرق استراتژی توسعه موسیقی ایرانی در کنسرواتو مسکو مطرح گردید. به عنوان نتیجه دانشجویانی نزد ما آمدند که به تحقیق در خصوص فرهنگ موسیقی کلاسیک ایرانی می پردازند. ثانیا حسین نورشرق همواره ما را در زمینه ارتباط با موسیقیدانان ایرانی و نوازندگان موسیقی کلاسیک سنتی راهنمایی و کمک می کند. در سال 2012 نه تنها امکان پیشرفت در اجرای کنسرت ها و برگزاری کلاس ها پیش آمد بلکه سرانجام کنفرانس بین المللی با شرکت محققان برجسته ایرانی برگزار گردید».

علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند صفحه ایشان را با آی.دی hoseinnourshargh  از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005