با همکاری «مرتضی آقاباقری»

آلبوم بی کلام «شوق دیدار» با آهنگسازی «امیر دهقانی» منتشر شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 20 خرداد 1400 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میلاد کیانزاده: آلبوم بی کلام «شوق دیدار» با همنوازی امیر دهقانی و مرتضی آقاباقری توسط موسسه فرهنی ـ هنری آوای ساز خورشید روانه بازار موسیقی شد.
«امیر دهقانی» آهنگسازی و نوازندگی ساز سنتور را در این اثر بر عهده داشته و مرتضی آقاباقری نیز ایشان را با نواختن سازهای کوبه ای همراهی کرده است.

«شوق دیدار»، «آتش» (تقدیم به استاد اردوان کامکار)، «در خیال»، «سراب»، «رهگذر» و «گذر پاییز» نام شش قطعه این آلبوم هستند که توسط سیاوش کامکار میکس و مسترینگ شده اند.

امیر دهقانی در حاشیه این آلبوم نوشته است: «لازم دانستم از استاد عزیزم اردوان کامکار کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم بابت تمام مطالب و نکات ارزشمندی که طی سال ها آموزش نزد ایشان آموختم و بسیار مفتخرم از اینکه قطعات این آلبوم را زیر نظر ایشان ساختم و از نکات ارزشمند ایشان بهره بردم».

آهنگساز این آلبوم متولد سال 1356 در اصفهان است که از سال 1380 فعالیت های خود را با ساز تخصصی سنتور آغاز می کند. دوره های ابتدایی را با استاد یعقوب نوروزی و ادامه فعالیت در دوره های عالی و فوق عالی را از سال 1388 نزد استاد اردوان کامکار گذرانده و طی این سال ها در قالب اجراهای مختلف تک نوازی و همکاری با گروه های مختلف موسیقی فعالیت داشته و از سال 1390 مشغول به تدریس این ساز است.

«مرتضی آقاباقری» نیز که نوازندگی سازهای کوبه ای را بر عهده داشته، متولد سال 1369 در تهران است که ساز تنبک را در محضر اساتیدی همچون آرش فرهنگفر، کامبیز گنجه ای، پژمان حدادی و نوید افقه فراگرفته است. او همکاری و اجرای برنامه با گروه های موسیقی از جمله ارکستر ملی ایران، مهتاب رو، دل انگیزان، آبیدر، همنوازان چکاد، ارکستر گل های نوین، رادها، امیر جاهد، ارکستر فیلارمونیک لبنان . . . و همچنین نوازندگی در آلبوم های «به یاد استاد منصور صارمی» (دونوازی سنتر و تنبک)، «آن دگر» (گروه رادها و غلامعلی پورعطایی) و «سطوح کوبه ای» (تنبک و پرکاشن) را در کارنامه خود دارد.

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این دو هنرمند می توانند از طریق های آی.دی های amir_dehghani1 و morteza.aghabagheri در شبکه های اجتماعی ایشان را همراهی کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005