به سرپرستی «مهدی نوروزی»

جشن استقلال فیلیپین با حضور ارکستر «ایستگاه» برگزار شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 23 خرداد 1400 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سونیا باستانی: ارکستر «ایستگاه» به سرپرستی «مهدی نوروزی» در سالروز استقلال فیلیپین در سفارت این کشور به اجرا پرداخت.

سفارت فیلیپین در ایران، به مناسبت صد و بیست و سومین سالگرد استقلال خود، در شامگاه بیست و دوم خرداد ماه، میزبان گروه موسیقی «ایستگاه» بود که قطعات کلاسیکی را با تم «روح آزادی در وحدت و شفای ملی» برای مهمانان این برنامه از جمله مقامات عالی رتبه فیلیپین و ایران به روی صحنه برد.

همچنین این گروه، پس از اجرای سرود ملی فیلیپین، چند قطعه دیگر از موسیقی این کشور را پیش روی مخاطبان قرار داد.

«ویلفردو سی سانتوس» سفیر فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود بر اهمیت ادامه همکاری با یکدیگر، فضایل شجاعت، امید و هدف واحد تأکید کرد و یادآوری کرد نباید قلب خود را از دست بدهند چرا که ھمه گیری در ھیچ جا به پایان خود نزدیک نشده است و به جوامع فیلیپینی در ایران، ترکمنستان و ازبکستان اطمینان خاطر داد که سفارت در مواقع ضروری، به ویژه در همه گیری کرونا حمایت بی دریغ خود را ارائه خواهد داد.

گفتنی ست، جشن روز استقلال امسال همزمان با جشن 500 سالگی پیروزی در ماکتان و بزرگداشت سهم فیلیپین در دستیابی به علم و بشریت در دور زدن کره زمین برای اولین بار در فیلیپین است.

در معرفی این ارکستر آمده است: «ارکستر ایستگاه در سال 1389 با سرپرستی مهدی نوروزی و تلاش تنی چند از فارغ التحصیلان موسیقی و آواز در تهران شروع به کارکرد. در ابتدا تعداد اعضای گروه از انگشتان دو دست تجاوز نمی‌ کرد و اعضا مجبور بودند همزمان چندین نقش را در گروه ایفا کنند. ایده‌ اولیه بر این اساس استوار بود که بتوان خلاء وجود یک ارکستر خصوصی مستقل حرفه‌ ای را در فضای موسیقی کشور پر کرد. با تلاش چند ساله‌ اعضا و بهره بردن از فرصت‌های به وجود آمده‌، ارکستر خصوصی ایستگاه از دل آن گروه در سال 1390 متولد شد. در سال‌های آتی ارکستر ایستگاه با رشد چشمگیر خود موفق شد با بزرگانی همچون ریچارد کلایدرمن در بخش بین‌الملل و ناصر چشم آذر اسطوره‌ موسیقی ایران بر روی صحنه برود و با مشارکت در بخش نمایش ‌های موزیکال «مری پاپینز» و «عروس مردگان» کیفیت خود را به جامعه موسیقی و نمایش عرضه کند. هم ‌اکنون «ایستگاه» با شرکت در جشنواره‌ ها، اختتامیه‌ها، جشن ‌های سینمایی و هنری و همچنین تئاترهای موزیکال به جایگاه رفیعی در عرصه‌ موسیقی و هنر ایرانی دست یافته است. در حال حاضر گروه بیش از 150 عضو شامل نوازنده، خواننده و آهنگساز ایرانی و بین المللی دارد.

لازم به اشاره است، فعالیت های این گروه از طریق وب سایت www.istgahmusical.com قابل دسترسی ست و علاقمندان از طریق دو آی.دی   mahdii__norouzi و istgahorchestra در شبکه های مجازی می توانند این گروه را دنبال کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :