کتاب موسیقی «قطعاتی برای قانون» با تألیف «سحر میرهاشمی» منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 24 خرداد 1400 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مهرسانا شفقی نژاد: کتاب موسیقی «قطعاتی برای قانون» با تالیف «سحر میرهاشمی» توسط انتشارات آرون روانه بازار موسیقی شد.

این کتاب که شامل گلچینی از ملودی‌ های بومی ایرانی و آهنگ‌ های خاطره ‌انگیز است، در واقع مجموعه ای از 25 قطعه ست که در 53 صفحه طی شش ماه گرد هم آمده است و وظیفه نت‌ نویسی آن صالح آسترکی برعهده داشته است.

همچنین مجموعه حاضر از دو بخش موسیقی فولکلور و قطعات فیلم‌های جهانی تشکیل شده تا هنرجو بتواند از نظر تکنیکی و  با توجه به توانایی خود از سطح ساده یا دشوار را نواخته و با قوت و ضعف آموخته‌های خود آشنا شود.

سحر میرهاشمی در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است: «مردم ایران زمین از روزگاران کهن پیوند عمیقی با موسیقی داشته‌اند. در واقع موسیقی دستاورد فرهنگ متداوم مردم این خاک و بوم است. سرمایه اصلی موسیقی، بخش سنتی آن است. در این میان قطعات مرسوم به فولکلوریک، نواخته شده‌اند که از ابتدا به طور غیرمکتوب و به صورت سینه به سینه منتقل شده‌اند. این نوع موسیقی که به موسیقی قومی و بومی نیز مشهور است در زیر مجموعه موسیقی سنتی قرار دارد و شکل مردمی ‌تر موسیقی سنتی است».
همچنین از این هنرمند به تازگی مجموعه «آموزش مربی‌ گری موسیقی کودک» از همین نشر در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

گفتنی ست، علاقمندان جهت تهیه کتاب «قطعاتی برای قانون» می‌ توانند با انتشارات آروَن به شماره 66962850 – 021 تماس حاصل کنند و همچنین صفحه سحر میرهاشمی با نشانی sahar.mirhashemi  در شبکه های اجتماعی قابل دسترس است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005