برای ساخت موسیقی فیلم «جنبل»

«احسان صدیق» جایزه برتر جشنواره فیلم «زنان رم» را دریافت کرد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 18 مهر 1400 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ افرا مهدیان: «احسان صدیق» جایزه بهترین موسیقی فیلم را برای «جنبل» از جشنواره فیلم زنان رم دریافت کرد.

پنجمین دوره از جشنواره فیلم «زنان رم» که امسال به صورت تلفیقی از رویدادهای حضوری و مجازی و با نگاهی ویژه به آثار فیلمسازان ایرانی به صورت آنلاین در ایتالیا برگزار شد، احسان صدیق را برای ساخت موسیقی فیلم «جنبل» به کارگردانی هادی کمالی مقدم و مینا بزرگمهر شایسته دریافت جایزه برتر دانست.

«جنبل» مستندی داستانی درباره‌ خیالات مردم مناطق جنوبی ایران و برگرفته از ناخودآگاه جمعی از ساکنان این منطقه و دیگر مناطقی ست که مردم آن در حاشیه‌ دریاها زندگی می کنند و موضوعاتی مثل عشق و طی طریق برای رسیدن به آن را در برمی ‌گیرد با این حال «احسان صدیق» موسیقی آن را خارج از فضای مرسوم موسیقی جنوب طراحی کرده به طوری که می توان ادعا کرد موسیقی فیلم به مثابه یک دوئت رفتار می ‌کند که علاوه بر داشتن شخصیتی مستقل در خدمت روایت داستان نیز قرار گرفته و می توان گفت موسیقی فیلم «جنبل» یک موسیقی تجربی ست که با کمک سازهای بومی و غیر بومی روایت موسیقی آن را به سرانجام رسانده است.

گفتنی ست، «احسان صدیق» در کارنامه هنری خود آلبوم «کاسته» را به ثبت رسانده که تیر ماه 1392 توسط نشر هرمس در قالب هفت قطعه به صورت تریو منتشر شده است. نوازندگی پیانو و گیتار الکتریک در این آلبوم بر عهده احسان صدیق بوده و پرویز نوروزی و روزبه فدوی به ترتیب به عنوان نوازنده ساکسیفون و درامز وی را یاری داده اند.

همچنین وی به عنوان سرپرست «کوارتت کاسته» از سال 91 سه آلبوم به نام های «ایستگاه» را منتشر کرده که موسیقی آنها مبتنی بر خلاقیت گروهی و انفرادی اعضایش است.

بافت موسیقی کوارتت کاسته از ریتم های محلی تا ساخته های آزاد را شامل می شود و گذر خود از میان موسیقی دهه 70 میلادی تا رقص های محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جز معاصر را با چاشنی بداهه نوازی، به ساختاری شنیداری تبدیل می کند.

 احسان صدیق (گیتار الکتریک)، مازیار یونسی (پیانو)، سهیل پیغمبری (کلارینت و ساکسیفون) و روزبه فدوی (درامز و پرکاشن) اعضای گروه کوارتت کاسته را تشکیل می‌دهند. 

لازم به اشاره است، علاقمندان به پیگیری آثار این گروه می توانند از طریق آی.دی  quartetdiminished فعالیت های آنان را دنبال کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005