از طریق سایت بیپ تونز

دانلود آنلاین آلبوم «لوکا» اثر محسن شریفیان امکان پذیر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 17 فروردین 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مائده ساجدی: امکان دانلود قانونی آلبوم «لوکا» اثر گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان برای علاقمندان در سایت بیپ تونز مهیا شد.

این آلبوم که اواخر سال 1400 به صورت فیزیکی منتشر شد، دارای ده قطعه به نام های «تینا» (با موسیقی فرشید تربیت)، «اشکله» و «تیه کال» (محلی گناوه و دیلم)، «هفکه» (کمیل ایزدجو)، «باباالهوا» (بر اساس موسیقی شیبکوه)، «لوکا» (مهدی شیخیانی)، «یامال» (حسن کبگانی و محلی بوشهر)، «بندروار» (از آلبوم «پار و پیرار» حبیب مفتاح بوشهری)، «لنگر دریا» (فرشید تربیت)، «هایمسه» (محمد موسوی و محلی خارک، تنظیم بهنام شهرکی) است که آکا صفوی و اکلو فرامرزی به عنوان آن ها را اجرا کرده اند.

«محسن شریفیان» در توضیح محتوای این آلبوم که منتخبی از محبوب ترین قطعات گروه موسیقی لیان و در واقع نوزدهمین اثر مولتی مدیای این نوازنده و پژوهشگر بوشهری ست، نوشته است: «زمانى که آواهای رام کُننده ی موج ها و بادها را به روایت ناخداها و دریانوردهای جنوب دنبال می کردم، به نغمه های دیگری در کرانه های خشک خلیج فارس رسیدم! هجاهای بیابانگردی که کارشان رام کردن شترها بود. پایش که بیفتد شتر، بدمست میشود! بدتر از هر جهازِ در موجی، وحشی تر از هر دریایی! در کهن بندر بوشهر به شتر، «لوک» و به ساربانش، «جَت» می گویند. جت ها، لوک ها را با ترانه راه می بردند. آن ها طایقه ای خاص و درونگرا هستند که پیشینه شان را می توان در هند و پاکستان پی گرفت و یافت.
زمزمه آغازین قطعه «لوکا» که برای راندن شترها (لوک ها) خوانده می شود، تنها یافته من بود تا روایتگر یک داستان عاشقانه بین دو قوم جت و خطیر با لهجه شیرین دشتیاتی باشیم. گفتگویی به رسم دریا و ساحل...»

محسن شریفیان (نی انبان، جفتی و فلوت)، حسین کاوه خو (عود)، حمزه مقدم و حمید اکبری (دایره و داربوکا)، مرتضی پالیزدان (ضرب و تمپو، دایره زنگی)، محمود بردک نیا (دمام و دایره)، امین سلیمیان (دم دم و بوق)، فرزاد خسروی و مرتی عزیززاده (دولاب بیس) نوازندگانی هستند که در «لوکا» هنرنمایی کرده اند.
حیدو هدایتی طراحی کاور و بهنام شهرکی در استودیو پارت صدابرداری، میکس و‌ مسترینگ این اثر را انجام داده ‌اند.

نسخه فیزیکی آلبوم صوتی «لوکا» از طریق سایت های «لورکا» و «لیان» و نشر جوان و پخش بین المللی را «زنگ رکورد» انجام داده است و اکنون، علاقمندان می توانند از طریق سایت بیپ تونز اقدام به خرید آنلاین این اثر کنند.

در بیوگرافی «محسن شریفیان» آمده است: او موسیقیدان و نوازنده ساز نی‌انبان و نی جفتی و محقق موسیقی بوشهر و جنوب ایران سال 1354 در بوشهر متولد شد. او دارای مدرک لیسانس علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری است.شریفیان نوازندگی سازهای موسیقی بوشهر را با ساز «نی‌انبان» و «نی‌جفتی» از سال 1371 شروع کرد و در سال 1372 با تشکیل گروه موسیقی «لیان» به شکل حرفه‌ای کامل فعالیت‌های خود را به اجرا و تحقیق درباره موسیقی بوشهر منحصر کرد.از آثار موسیقایی مستقل او آلبومی بدون کلام از موسیقی جنوب ایران با نام «لیانا» مجوز انتشار یافته و همینگونه آلبوم های دیگری نیز با عنوان «شَپ»، «بندری»، «موج»، «سیراف»، «خیامی»، «محله خمونی»، «پار و پیرار» و «شروه خوانی در بوشهر» از وی منتشر شده است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005