با صدای «مهیار ستاری» توسط انتشارات «نوین کتاب گویا»

کتاب صوتی «راز فال ورق» به آهنگسازی «رامین وطن نیا» منتشر شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 18 فروردین 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فواد راسخ نیا: کتاب گویای «راز فال ورق» نوشته یوستین گوردر با آهنگسازی «رامین وطن نیا» توسط انتشارات «نوین کتاب گویا» منتشر شد.

نسخه چاپی «راز فال ورق» در سال 1376 از سوی نشر مرکز به بازار آمد و به تازگی کتاب صوتی آن با صدای «مهیار ستاری» و ترجمه «عباس مخبر» در 11 ساعت . 38 ذقیقه در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

این کتاب، نوشته یوستین گوردر است که به عنوان نویسنده آثار فلسفی شناخته شده و به خصوص «دنیای سوفی» او از شهرت بسیاری برخوردار است. داستان «راز فال ورق» درباره هانس توماس و پدرش است که یک سفر را آغاز می‌کنند و در جریان این مسافرت طولانی، دریچه‌های بسیاری از عالم اندیشه به روی آنها گشوده می‌شود. مادر هانس توماس، زنی است که به سودای مدل شدن و ورود به دنیا مد خانه را ترک کرده است. هانس و پدرش به دنبال او از نروژ تا آتن را زیر پا می‌گذارند. یک روز هانس در دل یک کلوچه پخته‌شده، یک کتاب کوچک پیدا و خواندن آن را شروع می‌کند. داستانی که در این کتاب کلوچه ‌ای پی گرفته می‌شود به طور موازی با داستانی که برای پدر و پسر در حال وقوع است، برای مخاطب روایت می‌شود و این دو ماجرا در فصل پایانی به شکل زیبایی با یکدیگر خط و ربط پیدا می‌کنند.
در این کتاب هم همچون دیگر آثار گوردر مثل «دنیای سوفی» یا «دختر پرتقالی»، مفاهیم فلسفی را به زبان ساده می‌شنویم. او در طول داستان خود با پرسش‌های رایج در ذهن بشر به شیوه‌ای استادانه مواجه شده؛ سوالاتی از این دست که ما که هستیم و چطور موجودیت پیدا کرده‌ایم؟ دوتا از شخصیت‌های اصلی این کتاب، ژوکر و ملوان هستند و دیالوگ‌های بین این دو مباحث جالبی را به وجود می‌آورد. ژوکر فردی عاصی از اجتماع، درونگرا و ژرف‌اندیش است و نویسنده بار زیادی از تبیین موضوع را روی دوش این شخصیت نهاده است.

مهیار ستاری، گوینده این اثر که بیش از بیست و دو سال سابقه گویندگی در رادیو و دوبله دارد تا به حال آثاری همچون «جنایت و مکافات»، «کشتی ساکورا»، «گربه بلیتس»، «ژنرال جنوبی اهل بیگ‌سور»، «مرگ ایوان ایلیچ» را اجرا کرده است.

«رامین وطن نیا» کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران، آهنگساز، مهندس صدا و پژوهشگر موسیقی اقوام ایران، مدیرعامل و مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری آوش، مدرس و نوازنده عود، رباب بلوچی و دو تار است که مسئولیت و مهندس صدا در استودیو دانشگاه تهران را از سال 1393 تا سال 1398 برعهده داشته است.
همچنین ضبط و تولید بیش ­از 30 آلبوم موسیقی و تولید بیش­از 76 کتاب صوتی را به عنوان تدوینگر و مهندس صدا را در کارنامه هنری خود دارد.
ساخت و انتشار آلبوم «نشو»، همکاری در پروژه­ های فیلم­ های «اتاق روشن» و «قوچ­ ها و خیال­ ها»، اجرای کنسرت­ در داخل و خارج ایران به عنوان نوازنده به همراه مجید درخشانی و محمد معتمدی و گروه­ های موسیقی «بامداد» و «باران»، ثبت و تاسیس گروه موسیقی «راویس» و ضبط آلبوم و اجرا در فستیوال­ های مختلف متشکل از نوازنده­های داخلی و غربی (موسیقی بی کلام با رویکرد آهنگسازی بر اساس موسیقی اقوام ایران) زیر نظر یونسکو، نشر و تالیف کتاب «مدها و زهیروک­ های موسیقی بلوچستان» از دیگر فعالیت های وی محسوب می شود.

علاقمندان می توانند از طریق آی.دی  raminvatannia  آثار این هنرمند را در اینستاگرام پیگیری کنند.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005