به خوانندگی «مرتضی حسنی»

آلبوم «نقش خیال» با موسیقی «ساسان بازگیر» منتشر شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 21 فروردین 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ایمان فرهادی: آلبوم «نقش خیال» با صدای مرتضی حسنی و موسیقی ساسان بازگیر توسط موسسه فرهنگی ـ هنری چهارباغ بانگ روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم که روایتی عاشقانه از دوبیتی های باباطاهر با روایتگری «لیلا برخورداری» شامل 11 قطعه است که آهنگساز اثر نوازندگی تار، سه تار، عود، تارود و تار باس را در آن ها برعهد داشته است.
مهدی مرتضایی (سنتور)، اشکان مرادی (کمانچه)، روح اله قلی زاده (نی)، پژمان پرنیا (تنبک، دف و بندیر) و فرشاد سیفی (کمانچه محلی) دیگر نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

«ساسان بازگیر» درباره «نقش خیال» نوشته است: «این آلبوم حکایت عاشق پیشه ای ست که با دیدن زیبارویی دل در گرو عشقش می بندد و در خیال خود این عشق یک سویه را تا وصال یار متصور می شود. تخیلات و آرزوهای این بیدل دیری نمی پاید که نقش بر آب می شوند و دنیا بر سرش خراب می شود. دیدن معشوقش به همراه غریبه ای او را به نون می کشد تا جایی که سر به کوه و بیابان می گذارد».
این آلبوم که پس از «اسرار ازل» با صدای حسام الدین سراج دومین آلبوم روایی ساسان بازگیر محسوب می شود، به واسطه چینش درست دوبیتی ها روایت کننده داستان عاشقانه آن است.

«مرتضی حسنی ایله ای» متولد بیست و چهارم شهریور ماه 1360 در شهرستان تایباد، خواننده موسیقی ایرانی و نوازنده دو تار، موسیقی را به صورت حرفه ا از سال 1387 نزد استاد فقید محمدرضا لطفی در مکتب خانه میرزاعبدالله آغاز نمود. وی در طول دوره یادگیری از محضر اساتید دیگری چون جناب محمد منتشری لنگرودی، فتح الله صارمی و حمیدرضا نوربخش نیز بهره برد.
ایشان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی بوده و در حال حاضر ساکن تهران می باشند و این آلبوم اولین اثر مستقل مرتضی حسنی است.
«ساسان بازگیر» نیز متولد اول مرداد 1355 خرم آباد، دوره مقدماتی تار و سه تار را از سال 1374 به مدت چهار سال نزذ حسین لک فراگرفت و از فروردین 1380 مشغول فراگیری ردیف آقا حسین قلب نزد استاد داریوش پیرنیاکان شد. ایشان از محضر اساتیدی همچون علی اکبر شکارچی، اردشیر کامکار و آزاد میرزاپور نیز بهره برده است. ساسان بازگیر با مدرک دکتری زبان و ادبیات انگلیسی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی است.
آلبوم های «اسرار ازل»، «دستان مست»، «خواب و خیال»، «پیمانه»، «روز سفر»، «صبح خیزان» و «مطرب درد»، «چشمه خورشید»، «راه جنون»، «کمند شب»، «لطف یار» و . . . از ساخته های اون هستند. همچنین چند کتاب از تالیفات وی تا به امروز چاپ شده است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005