آلبوم «رنج نامه نسل سوخته» تازه ترین اثر «احسان انوریان» منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 24 فروردین 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 اختصاصی سل.نیوز/ لیدا رجبی: آلبوم فانتزی «رنج نامه نسل سوخته» برای سنتور و ارکستر زهی اثر «احسان انوریان» روانه بازار موسیقی شد.

«برف در آغوش آفتاب»، «پرواز در قفس»، «فریادی در پستو»، «جاده»، «رو به تو» و «بی‌قرار» قطعات این آلبوم هستند که بر روی اشعار مولانا ساخته شده اند.

نوازندگی سنتور و سنتور باس را احسان انوریان بر عهده داشته است.
همچنین مرسده فرخی (ویولن، ویولا و ویولنسل) و ساسان تیموری (ویولن) دیگر نوازندگان این آلبوم هستند.

احسان انوریان در حاشیه این اثر نوشته است: «رنج‌ نامه نسلی سوخته یک مجموعه داستان از رنج ‌ها و دردهای انسان ‌های هم روزگار من است. در این داستان‌ها، سعی من بر تصویرسازی ملودیک، با ساز سنتور و رنگ آمیزی با ارکستر سازهای بوده است. به غیر از قطعه  بی قرار که بر اساس شعری از مولانا پیش می‌ رود، بقیه قطعات طوری طراحی شده‌اند که صور خیال شنونده بر اساس اسم قطعات شکل بگیرد. رنج‌های نسلی سوخته، دردها و رنج‌هایی ست که تجربیات من در او نقش جدی دارد و سعی کردم از اغراق و تصویربرداری‌ های پررنگ و نگار یا حتی کدر پرهیز کنم.

تک نوازی ها هم مانند قطعات، شخصیت مستقلی داشته باشند. انتخاب اسم فانتزی برای سنتور و ارکستر به معنای استفاده فرم فانتزی در قطعات نیست، صرفاً جهت آدرس دادن به شنونده است که قبل از شنیدن اثر، پیش فرضی از سازبندی قطعات در ذهن داشته باشد».

احسان انوریان متولد 1359 در تربت حیدریه و موسیقی را سال 76 با ساز سنتور آغاز کرده است. او زیر و بم سنتور را در سال های متمادی از طوفان تیموری از استادان پیشکسوت شهر مشهد فراگرفته است. آلبوم‌های «چنگ عشق» با گروه خسروان و «پیدای پنهان» به خوانندگی سالار عقیلی دیگر آثار وی هستند که در کارنامه هنری اش به ثبت رسیده اند.

«گروه خسروان» که سرپرستی آن را احسان انوریان برعهده دارد، در سال 1386 با حضور نوازندگان خراسانی از مشهد و تربت حیدریه شکل گرفت و به دلیل کمبود نوازندگان سازهای کششی در استان، سازبندی گروه اجبارا به شکل زهی زخمه ای و زهی مضرابی است. این گروه گروه سال 87 در جشنواره فجر حضور یافت و ساله 98 نیز با ترکیبی کاملا متفاوت در این جشنواره شرکت کرد.

گفتنی ست، آلبوم «رنج نامه نسل سوخته» به عنوان آخرین اثر «احسان انوریان» توسط حمید شاه میرزایی و حجت اله حسینی در استودیو آوای پارسی ضبط شده و امید اصغری نیز آن را میکس و مسترینگ کرده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005