با اهتمام به آثار بزرگان موسیقی

آلبوم «بحر بی کران» با سه تارنوازی «عطااله ایمانی» روانه بازار شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 28 فروردین 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ افرا مهدیان: آلبوم بدون کلام «بحر بی کران» با سه تار نوازی «عطااله ایمانی» توسط موسسه فرهنگی ـ هنری طنین ققنوس دیار روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم که حاصل بازسازی و بازنوازی آثار قدما از جمله اساتیدی همچون یوسف فروتن، ابوالحسن خان صبا و درویش خان، آمیخته با ذوق و قریحه شخصی است، شامل قطعات «پیش درآمد اصفهان (یوسف فروتن)»، «آواز اصفهان»، «چهارمضراب اصفهان (ابوالحسن صبا)»، «بداهه در عشاق ورود به ابوعطا»، «ضربی ابوعطا (ابوالحسن صبا)»، «آواز ابوعطا»، «چهارمضراب ابوعطا (ابوالحسن صبا)»، «فرود به اصفهان»، «رنگ اصفهان (درویش خان)» و «خیال تو (عطااله ایمانی)» است که حسین رضایی نیا در آن ها دف و دایره نواخته و احمد مستنبط نیز با تنبک نوازی در آن هنرنمایی کرده است. همچنین میکس و مسترینگ این آلبوم در استودیو پارس توسط حسن عسگری انجام شده است. 
قابل اشاره است، قطعه «خیال تو» در این اثر، حاصل پردازش و طراحی ذهنی و استنباط شخصی صاحب اثر از ردیف موسیقی ایران (دستگاه همایون) است که تلاشی برای حفظ و اشاعه موسیقی کلاسیک ایرانی به شکلی نوین و ریتمیک بوده است. 
در بیوگرافی وی آمده است: «عطااله ایمانی در سال 1366 شمسی متولد شد. از سال 82 مقدمات موسیقی و نوازندگی سه تار را نزد استاد صادق جدیری آموخت و سپس از محضر اساتید بنام موسیقی ایرانی، جلال ذوالفنون، عطااله جنگوک، داریوش پیرنیاکان، داریوش طلایی، ارشد تهماسبی و مسعود شعاری کسب فیض نمود. در سال های 86 و 92 موفق به کسب مقام های اول و سوم نوازندگی سه تار در جشنواره موسیقی جوان به کسب مقام سوم گردید».
علاقمندان برای تهیه این آلبوم به صورت آنلاین می توانند به سایت بیپ تونز مراجعه کنند و به جهت پیگیری آثار وی نیز آی.دی imani.ataollah در اینستاگرام قابل دسترس است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005