تک قطعه بی کلام «شور در روشنایی» اثر حمید بهروزی نیا منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 31 فروردین 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ حلما رحمتی: تک قطعه بی کلام «شور در روشنایی» به آهنگسازی و تک نوازی تار «حمید بهروزی نیا» منتشر شد.

وی در صفحه خود درباره این قطعه نوشته است: «سفرى كه تا روشنايى آغاز شده بعد از حسرت در روشنايى، اين بار در آواز دشتى توقف كرده ولى نه آوازى كه ياد آور غم و اندوه باشد بلكه نشاط و شور را به ارمغان مى آورد؛ شور در روشنايى»

پیام سوری این قطعه را در استودیو هنر ضبط کرده و میکس و مسترینگ آن را نیز با همکاری نیما اکبریان انجام داده ست. ویدیوی «شور در روشنایی» نیز توسط سینا سرلک در سفری که به کالیفرنیای آمریکا داشتند، فیلمبرداری شده و مهران بهروزی نیا این تصاویر را تدوین کرده است.

در بیوگرافی این هنرمند آمده است: «حمید بهروزی نیا نوازنده تار و آهنگساز موسیقی سنتی ایران متولد 21 تیر 1361 در شهر تهران است. تار را از 8 سالگی نزد عموی خود حسین بهروزی نیا شروع کرد و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی زیر نظر محمدرضا ابراهیمی ادامه داد. سپس وارد هنرستان موسیقی شده و از محضر استادان خوب هنرستان، آقایان حمید شجاعی و محمدرضا ابراهیمی بهره برد. وی بعد از اتمام هنرستان تار را نزد هوشنگ ظریف، ارشد طهماسبی، آیدین علیانسب و داریوش پیرنیاکان ادامه داد و تنبک را نیز زیر نظر سیامک  بنایی فراگرفت. بهروزی نیا در سال 74 مقام دوم جشنواره موسیقی و در سال 75 مقام اول جشنواره موسیقی را در بخش تکنوازی کسب کرد. از همان سال در کنسرت های بسیاری در ایران، کشورهای آسیایی، اروپا و کانادا با گروه های جوان، اخوان، طلوع، سالک ، قلندر، چوپی، خنیا، تال، قمر و لوتوس به عنوان نوازنده و آهنگساز فعالیت داشته است. در کارنامه کاری حمید بهروزی نیا سرپرستی و آهنگسازی گروه لوتوس نیز به چشم می خورد که از نمونه کارهای این گروه آلبوم فرزند ایران به خوانندگی سینا سرلک را می توان نام برد. که در سال 89 از طرف خانه موسیقی نامزد بهترین آلبوم سال شد. این آهنگساز همچنین موفق به همراهی و عضویت گروه های بین المللی نظیر Melody For Dialogue  می باشد . گروه  New Silk Road  به رهبری و آهنگسازی آقای تن دون که یکی از بزرگترین و معروفترین آهنگسازان دنیا هست، هرساله در یکی از کشورهایی که در جاده ابریشم قرار دارد کنسرتی برگزار میکند. گروه  Melody For Dialogue   زیر نظر یونسکو می باشد و هر ساله نوازندگانی از 20 کشور دنیا در قالب یک گروه جمع می شوند و کنسرتی با شعار صلح از طریق موسیقی برگزار می کند».

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005