با اثری از هنرمند آلمانی «گرهارد ریشتر»

«اریک کلیپتون» یک تابلوی نقاشی را در«کریستیز» به مزایده خواهد گذاشت

« بازگشت به لیست | جمعه 2 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سپیده مسعودی: «اریک کلاپتون» (نوازنده به نام گیتار) یکی از تابلوهای نقاشی مجموعه شخصی خود که توسط «گرهارد ریشتر» (نقاش مشهور آلمانی) خلق شده است را به حراج «کریستیز نیویورک» سپرد.

این تابلو نقاشی از مجموعه نقاشی ‌های «تصویر انتزاعی» است که توسط «گرهارد ریشتر» نقاش مشهور آلمانی خلق شده و اریک کلاپتون آن را در سال 2001 خریداری کرده است.

ارزش تخمینی این اثر دست کم 35 میلیون دلار برآورد شده است و در حراجی آثار قرن بیستم ماه مه ارائه خواهد شد.

این تابلو نقاشی دو متری که رنگ‌ های قرمز و زرد بر سایر رنگ‌ ها در آن غالب هستند، در سال 1994 خلق شده است و یکی از سه اثر «ریشتر» محسوب می‌شود که توسط «اریک کلپتون» موسیقیدان انگلیسی در سال 2001  خریداری شد. تابلو نقاشی که به زودی در کریستیز ارائه خواهد شد، نخستین نقاشی از این سه اثر است که توسط «کلپتون» به فروش گذاشته شد.

این نقاشی در سال 2012 به قیمت 34 میلیون دلار فروخته شد تا رکورد گرانترین نقاشی متعلق به یک هنرمند زنده در آن زمان شکسته شود.
«اریک پاتریک کلیپتون» متولد سی مارس 1945 در ریپلی انگلستان، خواننده، نوازنده گیتار، ترانه سرا و آهنگساز مشهور راک و بلوز است که تنها فردی ست که سه بار به عضویت تالار مشاهیر راک اند رول در آمده است.
او که یکی از تاثیرگذارترین گیتاریست های دوران نام گرفته، موفق به کسب جایزه گرمی نیز شده است.

از معروفترین آثار وی در ایران می توان به موسیقی سریال «لبه تاریکی» اشاره کرد. همچنین وی برای ساخت دو آهنگ « Layla» و «I am yours» را از اشعار نظامی گنجوی الهام گرفته است. 

مجله «رولینگ استون» در سال 2003 و در رده بندی صد گیتاریست برتر جهان، اریک کلیپتون را در رتبه قرار دارد. همچنین در مجله تایم در سال 2011 نیز او در رتبه دوم قرار گرفت.

«گرهارد ریشتر» نیز متولد نهم فوریه 1932 در درسدن آلمان و از شناخته ‌شده ‌ترین هنرمندان معاصر دنیا است؛ هنرمندی که سال‌ ها تجربه خلق اثر هنری در انواع و اقسام سبک ‌های هنری را دارد اما بیش از همه در نقاشی آبستره و انتزاعی شناخته شده است.
 تابلو نقاشی «تصویر انتزاعی 599» که در سال 1986 خلق شده است، یکی دیگر از مجموعه آثار «تصویر انتزاعی» این هنرمند محسوب می ‌شود. این تابلو نقاشی در سال 2015 با قیمت قابل ‌توجه 44.5  میلیون دلار فروخته شد.
امروزه آثار این هنرمند در موزه‌ ها و گالری ‌های مطرح جهان همچون موسسه هنر شیکاگو، موزه هنر مدرن نیویورک، گالری تیت لندن نگهداری می ‌شوند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005