در نهمین افتخارآفرینی بین‌ المللی

انیمیشن «هزار و یک داستان» با موسیقی «مهدی قشقایی» در روسیه اول شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهاب آقاجانی: مجموعه انیمیشن «هزار و یک داستان» با موسیقی «مهدی قشقایی» موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فضانوردی روسیه شد.

مجموعه انیمیشن «هزار و یک داستان» با هدف ترویج کتابخوانی تولید مرکز پویانمایی اصفهان به تهیه ‌کنندگی علی رئیس و کارگردانی ریحانه کاوش است که در نهمین افتخارآفرینی بین‌ المللی و چهلمین حضور خود در جشنواره‌های ایرانی و خارجی، موفق به دریافت جایزه این جشنواره معتبر شد که هر سال در سالگرد سفر یوری گاگارین به فضا در روسیه برگزار می شود.

قصه ‌گوی این مجموعه که به علت بکر بودن کاراکترها و فضاسازی‌ها در هر قسمت و استفاده هوشمندانه از هنر تصویرسازی متمایز از آثار مشابه است، «مرجان خواجو کازرونی» بوده و انیماتوری آن را نیز نگار زنجانی و پژمان فیروزبخت انجام داده اند.

مجموعه انیمیشن «هزار و یک داستان» که ساخت آن از سال 1390 آغاز شده، برای بچه های بین6 تا 12 سال است. است. در هر قسمت یک کتاب در حوزه کودک با نویسنده و تصویرگر ایرانی (پس از اخذ مجوز کتبی از ناشرمحترم) به صورت انیمیشن به مخاطبان معرفی می شود و با توجه به فصل های ساخته شده، از نظر منتقدان و کارشناسان این مجموعه رفته رفته به دایره المعارف تصویرگری معاصر ایران تبدیل می شود.

«هزار و یک داستان» پیش از این هم موفقیت‌ های چشمگیری به دست آورده که از آن جمله می ‌توان راهیابی به بخش نهایی جشنواره Prix jeunsse  و حضور در کاتالوگ بین‌المللی 2016 Prix jeunsse (ارتقای کیفیت در برنامه‌های کودک) جشنواره تولیدات برنامه تلویزیونی مونیخ در آلمان، تندیس زرین بهترین انیمیشین تلویزیونی از نُهمین دوسالانه انیمیشن تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پروانه زرین بهترین کارگردانی از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان و جایزه بهترین تهیه ‌کنندگی و بهترین کارگردانی از دوازدهمین جشنواره ملی کتاب و رسانه ملی اشاره کرد.

«مهدی قشقایی» (گیتاریست و آهنگساز) به عنوان سازنده موسیقی این انیمیشن، متولد خرداد 1361 در شهریار است که موسیقی را از سال 78 زیر نظر آرش فلاحی آغاز می کند و در سال 82 نیز در کنار ورود به دانشگاه هنر، آموزش گیتار کلاسیک را نزد علیرضا تفقدی ادامه می دهد.

استفاده از کلاسهای تئوری، مبانی، هارمونی، کنترپوان، فرم و پیانو زیر نظر اساتیدی همچوم حمیدرضا دیباذر، حامد مهاجر، شریف لطفی، پویان آزاده و امیر اسلامی از دیگر اقدامات وی بوده است.

او در همان سال ها در کنار تدریس موسیقی، موفق به کسب مقام اول دونوازی گیتار کلاسیک 88 در خانه هنرمندان به همراه حمید طباطبایی می شود. همچنین در کنار ساخت قطعات موسیقی پاپ و موسیقی فیلم، ساخت موسیقی برای انیمیشن را جدی می گیرد و مجموعه «هزار و یک داستان» تنها یکی از آثار وی در این زمینه محسوب می شود.

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند از طریق آی.دی  mehdighashghaei ایشان را دنبال کنند. همچنین سایت www.solhart.ir در دسترس برای تهیه برای انیمیشن است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :