دومین کارگاه تخصصی ساز دف در نورآباد توسط «مهدی غلامی» برگزار شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فاطمه یوسفی: کارگاه تخصصی ساز دف توسط «مهدی غلامی» با محوریت تکنیک‌ های ساز دف و تئوری موسیقی برگزار شد.

دومین کارگاه تخصصی ساز دف «مهدی غلامی» در نورآباد، پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه و به همت «پریا هوشمند» که از دف‌ نوازان شهر نورآباد است، برگزار شد. بدین ترتیب علاقمندان به این ساز طی دو نوبت صبح و عصر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نورآباد از تجربیات استاد غلامی بهره‌مند شدند.

نخستین کارگاه تخصصی ایشان با موضوع ساز دف در نورآباد نیز با استقبال 150 نفر از علاقمندان شهرهای کازرون، نورآباد و رستم برگزار شده بود.

مهدی غلامی، كارشناس موسیقی و دارای لیسانس آهنگسازی، در سال 1358 در ایلام به دنیا آمد و از سال 1374 موسیقی را با فراگیری مقدمات ساز سنتور آغاز کرد. سپس از محضر اساتید دف استان کرمانشاه و سنندج بهره جست و در همان زمان گروهی را در شهر ایلام تأسیس کرد و کنسرت های متعدد و موفقی را به اجرا در آورد.

از سال 1380 تا سال 1384 به محضر استاد بیژن کامکار راه یافت و توانست به شایستگی از این استاد بزرگ موسیقی ایران صلاحیت تدریس کسب نماید و هم زمان عضو مدرسین خانه موسیقی گردد.

وی از سال 1380 به عنوان مدیر واحد موسیقی فرهنگسرای بهمن فعالیت هنری خود را در تهران آغاز و متمركز کرد و با تاثیرگذاری مثبت، در طول این مدت نیز ارکستر سنتی فرهنگسرای بهمن را تشکیل داد که منجر به برگزاری کنسرت های بسیار موفقی با اساتیدی همچون استاد حسن ناهید و استاد کیوان ساکت گردید.

مهدی غلامی در سال 1384 وارد دانشگاه موسیقی شد و ساز تخصصی تار را نزد استاد ساکت فرا گرفت و از دانشگاه موسیقی فارغ التحصیل شد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005