از طریق سایت «بیپ تونز»

آلبوم تصویری «حکایت تندیس» اثر «علی رادمان» به دانلود قانونی رسید

« بازگشت به لیست | جمعه 9 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: آلبوم تصویری «حکایت تندیس» اثری از «علی رادمان» برای دانلود قانونی روی سایت بیپ تونز قرار گرفت.

آلبوم «حکایت تندیس» که به عنوان یکی از جدیدترین آلبوم ‌های موسیقی به آهنگسازی و رهبری ارکستر «علی رادمان» مشتمل بر اجرای شش قطعه منتخب کنسرت «حکایت تندیس» ارکستر معاصر پارس موسسه هنری ـ فرهنگی آوای هنر مهنا منتشر شده است، برای تهیه آسانتر از طریق دانلود روی سایت بیپ تونز قرار گرفت.
«حکایت تندیس» (برای ارکستر، گروه کر، امواج الکترونیک و راوی)، «آرگیومنت» (برای ارکستر کوبه ‌ای، گروه سازهای ایرانی و اصوات الکترونیک)، «سیاه مشق» (برای ارکستر و گروه کر)، «مثنوی» (برای سنتور، ارکستر، گروه کر و سیگنال‌ های الکترونیکی)، «نگاهی به کنسرت گذشته» به همراهی یک قطعه تکنوازی سنتور با هنرنمایی روزبه رحیمی عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم برای شنوندگان ارائه شده‌ اند.
پرهام شناسا (کنسرت مایستر)، سعید ایزدی، کیان دهقان، احمد محمدی، سامان سلطانی، رامین اقتصاد و علیرضا یزدانی (ویولن 1)، المیرا رحیمی، پریا خزامی، طناز کمیانی، ارسلان شناسا، نگار ایمانی و عبدالرضا سازش (ویولن 2)، میلاد بیژنی، افشین مطلق فرد، وحید دلاور، امیرعلی اشرف (ویولا)، آرزو حامد، سعید مسیحیان و امید خسروانی جم (ویولنسل)،سهند شکرزاده (کنترباس، سنج و دمام بوشهری)، رامیز چمانچی (پیانو)، خشایار طیار (کمانچه)، سهند شکرزاده و نیما احسنت (سه تار)، علیرضا صدیقی نسب، صمد عبدی، علی زاهدی فر و جعفر دعاگو (سنتور)، صادق شریعتی، گلزارسادات خوان پایه و محمد یزدان پناه (تنبک)، مهدی تفکر و مسعود جهان بزرگی (دف)، محمد امین دشتی (دف و دمام بوشهری)، المیرا رحیمی، هابیل نریمانی، شیوا آذرخش، احسان سالاری، پریا خزامی، افشین قاسمیان، افشین مطلق فرد، محمد رضا زاده، صادق شریعتی (کوبه ای غربی)، کاوه پیمان (تار)، پیام شکرزاده (نی)، ساسان هاشمی (سرپرست و نوازنده بخش الکترونیک و سینتی سایزرها) به همراه گروه کر اعضای ارکستر معاصر پارس هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

در بیوگرافی علی رادمان آمده است: وی در سال پنجاه و دو در تهران متولد شد. موسیقی را از اوان کودکی و قبل از دبستان نزد پدرش آغاز کرد و تئوری موسیقی، آشنایی با موسیقی ایران و مراحل مقدماتی نوازندگی پیانو را نزد او آموخت.
او ضمن تحصیل در رشته ی الکترونیک، آموزه های خود را درحوزه ی علوم پایه ی آهنگسازی، نوازندگی پیانو و مایه شناسی موسیقی ایرانی، نزد اساتید وقت هنرستان ارتقاء داد و در سال 1370 به عنوان آهنگساز، در گروه کودک و نوجوان سیما ضمن خلق آثاری چند، به عضویت مرکز اتحادیه نمایشگران عروسکی جهان (UNIMA) درآمد. سپس در رشته ی موسیقی دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرفته شد. او در وادی آهنگسازی، هنر آموخته مکتب علیرضا مشایخی بوده و از تجربیات ایشان در تمام مقاطع تحصیلی بهره مند شده است. وی در كنار گرایش های آهنگسازی، ردیف موسیقی ایرانی را نزد مجید كیانی و تكنیک های نوازندگی پیانو را نیز تحت نظر رافائل میناسکانیان پیش برد و در دو جشنواره ی متوالی نوازندگی پیانو در سال های 1375 و 1376  حائز رتبه کشوری شد.
او از آموزه های ,Edo Mičič منوچهر صهبایی و ایرج صهبایی در حوزه رهبری ارکستر، استفاده کرد و در سال 78 به عنوان دانشجوی رتبه اول دانشکده ی هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر از تجربیات بسیاری از استادان وقت از جمله شاهرخ خواجه نوری، احمد پژمان، Tolibkhan Shahidi و Olena Dyachkova  بهره برد.
وی از سال 76 به گروه موسیقی تهران و ارکستر موسیقی نو پیوست و کنسرت های متعددی را با این ارکستر، به عنوان نوازنده و رهبر، اجرا کرد. رادمان از اواسط سال 77 به عنوان استاد مدعو درگروه موسیقی دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و سپس در دانشگاه سوره ی تهران، مشغول به تدریس شد. همچنین به عنوان رهبر و نوازنده، همكاری خود را با ارکستر مرکز پژوهش موسیقی معاصر دانشکده هنرهای زیبا آغاز كرد و كنسرت های پژوهشی متعددی را به اجرا رساند. او در اکثر سی دی های انتشار یافته ی ارکستر موسیقی نو، به عنوان نوازنده، حضور فعال داشته و در چندین دوره ی جشنواره ی بین المللی موسیقی فجر، به عنوان پیانیست و رهبر ارکستر به اجرای برنامه پرداخته است.
از سال 1373 تاکنون، تجربیات گسترده ای را در زمینه ی آموزش عمومی و تخصصی موسیقی، در اختیار هنر جویان قرار داده است، که حاصل این تجربیات، تألیف دو کتاب آموزشی است. او از سال ۲۰۰۴ تاکنون با چند فستیوال آهنگسازی از جمله Kiev، Utrecht و Brussels همکاری داشته و هم اکنون عضو انجمن آهنگسازان ایرانی موسیقی معاصر  (ACIMC) است.
وی دارای درجه ی دکترا در رشته  Music-Composition  از دانشگاه "A.W.U" است. او در سال 1387 به عضویت هیئت علمی دانشگاه آزاد شیراز در آمد و از آن زمان تا کنون مدیر دپارتمان موسیقی این دانشگاه بوده و در سال ۱۳۸۹ در جرگه ی پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد شیراز معرفی شد.
رادمان در تیر ماه سال 1390 ارکستر موسیقی معاصر پارس را تأسیس کرد و توسط این ارکستر در قالب چند کنسرت، به اجرای آثاری با گرایش ها و سبک های متفاوت موسیقی پرداخت (آخرین کنسرت با این ارکستر در ماه های آذر و دی سال 94، در تالار وحدت تهران و تالار احسان شیراز برگزار شد). لوح فشرده «کتیبه» که شامل چهار اثر ارکسترال او هست، در سال ۸۸ منتشر شد و همچنین مجموعه ای تصویری از اجرای 4 اثر دیگر او، در کنسرت سال 92 با ارکستر معاصر پارس، تحت عنوان «کنسرت حکایت تندیس» در حال انتشار است.
از رادمان تاکنون چند اثر ارکسترال و آوازی، در جشنواره ها و همایش های تخصصی به اجرا رسیده است که از آن جمله می توان به موومان سمفونیک "Identity" در همایش بین المللی "Cultural Heritage and Identity Formation" اشاره کرد. از سال 1390 او داوریِ پَنِل چند کنفرانس بین المللی را نیز عهده دار بوده است.
رادمان، داوری جشنواره های سوم و چهارم گروه نوازی استان فارس را بر عهده داشته، و در جشنواره ی هشتم، دبیر علمی جشنواره بوده است. همچنین، در سال 1390 داوری آزمون تعیین صلاحیت هنری تدریس آموزشگاه های موسیقی جنوب کشور را به عهده داشته است. رادمان در بهمن ماه سال 1391 نشان درجه یک هنری را اخذ کرد.

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند از طریق آی.دی radman_ali  ایشان را در اینستاگرام دنبال کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005