تازه ترین آلبوم «بورنا بوی» همزمان با زادروزش منتشر خواهد شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 11 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ علیرضا کرمی اصل: «بورنا بوی» (Burna Boy) از انتشار تازه ترین آلبوم خود با نام «love, Damini» به طرفدارانش خبر داد.

این هنرمند مشهور نیجریه ای در جریان کنسرت خود در مدیسون اسکوئر گاردن نیویورک پس از این که آهنگ «On the low» توانست به عنوان یکی از آثار قابل تامل او نظر مخاطبین را جلب کند، از انتشار تازه ترین آلبوم خود در روزهای آتی خبر داد و اظهار داشت: «انقلاب لازم است. من می خواهم از آن الهام بگیرم».

وی سپس در قالب یک بیانیه مطبوعاتی گفت که این آلبوم همزمان با تولد سی و یک سالگی اش در تاریخ دوم جولای برابر با یازدهم تیر منتشر خواهد شد.

«بورنا بوی» با نام اصلی «دامین ایبونولوا اوگولو» در سال 1991 متولد شد و پس از گذراندن دوران ابتدایی تحصیل در نیجریه، رشته فناوری رسانه را در دانشگاه ساسکس انگلستان انتخاب کرد و سپس در آکسفورد بروکس در زمینه ارتباطات و فرهنگ رسانه تحصیل کرد.

او در سال 2012 پس از انتشار «Like to Party»، تک آهنگ اصلی از اولین آلبوم استودیویی خود L.I.F.E 2013 به شهرت رسید.
وی در سال 2017 با Bad Habit/Atlantic Records در ایالات متحده و Warner Music Group در سطح بین‌ المللی قرارداد امضا کرد.
سومین آلبوم استودیویی او «Outside» اولین اولین برند اصلی او بود. در سال 2019، او برنده بهترین بازیگر بین المللی در جوایز BET 2019 شد و به عنوان هنرمند Apple Music Up Next اعلام شد.
 چهارمین آلبوم استودیویی او غول آفریقایی در جولای 2019 منتشر شد. این آلبوم برنده بهترین آلبوم سال در جوایز موسیقی سراسر آفریقا 2019 شد و نامزد بهترین آلبوم موسیقی جهان در شصت و دومین جوایز سالانه گرمی شد. او جایزه هنرمند سال آفریقا را در VGMA 2020 دریافت کرد. در سال 2020، آلبوم او Twice as Tall نامزد همان بخش در شصت و سومین دوره جوایز سالانه گرمی شد و او را به اولین نیجریه ای تبدیل کرد که پشت سر هم نامزد جایزه گرمی شد. در سال 2021، Twice as Tall برنده بهترین آلبوم موسیقی جهان در شصت و سومین جوایز سالانه گرمی شد. در 28 آوریل 2022، او اولین هنرمند آفریقایی شد که یک کنسرت در مدیسون اسکوئر گاردنز را تیتر و به فروش رساند.

گفتنی ست، صفحه اینستاگرام این هنرمند نیجریه ای به نشانی  burnaboygram در اینستاگرام در دسترس علاقمندان به موسیقی آفریقاست.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005