«سیمرغ نامه» با موسیقی «مریم شریف زاده» در تالار وحدت به روی صحنه رفت

« بازگشت به لیست | جمعه 16 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ریحانه جلایی پور: پروژه موسیقی ـ نمایش «سیمرغ نامه» به آهنگسازی «مریم شریف زاده شیرازی» از امروز شانزدهم اردیبهشت ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

این پروژه بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری با هدف جلب توجه مخاطب به ادبیات کهن با همراهی گروهی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان و همکاری موسسه فرهنگی ـ هنری آفرینش، در قالبی متفاوت توسط «میترا کریم خانی» نوشته و کارگردانی شده، از ساعت  14  اجرای خود را آغاز کرد.

امیر عابدی و مریم شریف زاده شیرازی به عنوان تهیه کننده، خشایار حاجی سید جوادی (مجری طرح)، پگاه نیایی (طراح حرکات فرم) و نگار اعزازی (سرپرست سازهای کوبه‌ ای) برخی از اعضای این گروه بودند.
رها افضلی، رادوین بروجردی، ، هانا پدرام، پوریا پروری، مایا پور اسد، چیستا سینایی پورفره، دایانا شکوفان، هستی علی بابایی شهرکی، آرنیکا علی نژاد کلیانی، نیکان فلاحتی مجاوری، ویستا کلهری، امیتیس گازرانی، سید نیروان عبداللهی، سیده نیکی عبداللهی، ماهور محمودپور، حانا محمودی و پارمیس یوسفی سالکده بازیگرانی هستند که در بخش نمایشی حضور داشته اند و اعضای گروه «نیان» در این کنسرت نیز شامل دلدار احتشام زاده، الینا اخوان ثالث، شاینا پرویزی، تارا حبیبی، تیارا خادمان حاجی مرادی، دلنیا دلجوان، ستاره ستاری، رکسانا روحی، کاملیا رضایی موید، رادین فخاریه، هیلا فیضی، نیکی علوی نیکو و مهرسا نکویی منفرد می شدند که اجرای فرم را بر عهده داشتند.

در توضیحات تکمیلی این پروژه آمده است: «این اثر بر اساس داستان منطق الطیر اثر ارزشمند عطار نیشابوری بازنویسی و روی اشعار آن آهنگسازی و تلفیق شعر و موسیقی انجام شده است. در این پروژه تلاش شده تا با تلفیقی از موسیقی و یک اثر ادبی فاخر ایرانی، اثر متفاوتی  با همراهی تعدادی از هنرمندان ارزنده کودک و نوجوان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده شود. البته با توجه به اینکه سال 2020 و 2021 توسط کمیسیون ملی یونسکو «سال تجلیل از عطار نیشابوری»  نامگذاری شده، بنابراین زمان مناسبی است تا این اثر فاخر در قالبی موثرتر در سطح ملی و بین المللی روایت و معرفی شود. همچنین این اثر نه تنها توجه مخاطب را به ادبیات کلاسیک و موسیقی بدیع ایرانی جلب می‌کند، بلکه با ایجاد نقش برای پرندگان بومی ایران، آنها را به توجه به محیط زیست می‌طلبد. بنابراین داستان منطق الطیر بهانه‌ای است برای معرفی بخشی از میراث طبیعی این سرزمین و طبیعتی که بخشی از آن پرندگان بی همتایی هستند».
«مریم شریف‌ زاده» که آهنگسازی این پروژه را بر عهده داشته، آواز کلاسیک را نزد زنده‌یاد فلورانس لیپیت (خواننده پیشکسوت ارکستر سمفونیک) آغاز کرد. او رتبه یک کنکور در رشته کارشناسی ارشد آهنگسازی است و سالهاست با گروه «وصل یار» همکاری داشته و گروه کر «مداد رنگی» را به عنوان سرپرست همراهی کرده است و موفق به کسب مقام سوم در اولین سال فعالیت این گروه در فستیوال بین‌المللی گیومری شده است.

سمفونی «بودن»؛ ساخته وی نیز در اپرا هوس روسه توسط ارکستر بلغارستان اجرا شد و در جشنواره فجر هم جایزه آهنگسازی گرفته است.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :