با سرپرستی، تنظیم و نوازندگی دف «حامد علیپور»

کنسرت گروه دف نوازان «حیران» در سالن استاد صیامی به روی صحنه رفت

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میثم سعیدی: کنسرت تلفیقی «بیرلیک» با اجرای گروه دف نوازان «حیران» بیستم اردیبهشت ماه از ساعت 21 در سالن استاد صیامی به روی صحنه رفت.

حامد علیپور (سرپرست، تنظیم و نوازنده دف)، بهروز مقدم نژاد (تار آذربایجانی)، فرهاد حق سالمی (ویولنسل) و میلاد فرج الهی (کلارینت و نی)، امین امن‌الهی، محمدجواد شکورزاده، فریبا حسین پور، سلنا پورسعید، نسیم هاشمی، رضا جودت و پرنا اکبری ( همنوازان دف) نوازندگانی هستند که در این اجرا هنرنمایی کردند.

گروه دف ‌نوازان «حیران» با سابقه درخشان و اجراهای بین ‌المللی از جمله برگزاری تورهای کنسرت آذربایجان در راستای فرهنگسازی موسیقی اصیل ایرانی و عرفانی، شرکت در فستیوال ‌های بین‌المللی، اجرای کنسرت در کشور ترکیه، همچنین سابقه همکاری با اساتید بنام موسیقی کشور از جمله استاد حسین بهروزی نیا، وحید اسداللهی و . . . حضور در پروژه تار ایرانی استاد «علی قمصری»، ضبط پروژه تصویری «سلوک»، دارای اولین آلبوم گروه نوازی دف با نام «از عشق تا حیرانی» که از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی ارائه شده، به فعالیت می ‌پردازد.

این کنسرت بیکلام با تنظیم متفاوت و جدیدی قطعات فولکور و خاطره‌انگیز قدیمی از جمله «آی ایشیغیندا»، «آشیق جنون» و . . . با سازبندی این کنسرت تار آذربایجانی، ویولنسل، کلارینت و گروه دف‌ نوازان بود که سعی داشت با تنظیم متفاوتی رنگ و صدای جدیدی به این قطعات دهد.

«حامد علیپور» به عنوان تنظیم کننده قطعات این کنسرت، متولد  شهر  تبریز است که از سنین کودکی با تشویق پدر به فراگیری سه تار رو آورده و در همان دوره به آموزش ساز سازی نزد استاد حسین سلطانزاده پرداخت. فراگیری سه تار را با نیما رضائی فرد آغاز و نزد اساتیدی چون هادی آذرپیرا و جواد شیروانی دوره ردیف نوازی را به پایان رساند و نزد استاد ساسان شکاریان به فراگیری تنبور پرداخت.

نوازندگی ساز دف را به صورت خود آموز آغاز و با گروه های متعددی همچون دف نوازان «سماع»، «اشراق»، «نواک»، «روح افزا»، «هیوا»، «چم»، «آوا»، دف نوازان «فروزان» به خوانندگي استاد بيژن كامكار، اركستر سازهای ايرانی مير اترا، آنسامبل تجربی تبريز همکاری داشته و در آلبوم های «مژده گلزار» و  «لب خاموش» (دف و نی)  به نوازندگی پرداخته است.

همکاری با استاد عالم قاسم اُو در کشور باکو و ضبط چند اثر با ایشان و خانم فرقانه قاسم اُو و چند خواننده دیگر در کشور آذربایجان،  شرکت در جشنواره دف نوازی ازنا، فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران، جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، جشنواره بین المللی هه تاو(رضوی)، کسب مقام دوم از جشواره موسیقی شمس و کسب مقام در جشنواره های ذکر شده و اجاره کنسرت در شهر قونیه کشور ترکیه را در کارنامه هنری خود دارد.

در سال 1393 گروه دف نوازان «حیران» را تاسیس و در سال 1397 آن را به ثبت رساند. از جمله فعالیت های این گروه اجرای تور کنسرت در  شهر تبریز و شهرستان ها، همکاری با استاد حسین بهروزی نیا، تهیه و ساخت آلبوم «از عشق تا حیرانی» و «لب خاموش» تهیه و ساخت پروژه تصویری سلوک میباشد .

حامد علیپور مدیر مسئول آموزشگاه موسیقی «آوای کهن» در این سالها به تالیف و چاپ کتاب از جمله «عاشقانه حیران» پرداخته  که دلنوشته های او هستند. همچنین «کام دل» مجموعه قطعات برای گروه نوازی دف  است.

گفتنی ست، علاقمندان از طریق آی.دی _hamed_alipour_daf  در اینستاگرام می توانند فعالیت های این هنرمند را پیگیری کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005