پس از انتشار آلبوم فولکلوریک «بالابرزان»

استاد «فرج علیپور» با همراهی گروه «تال» به روی صحنه رفت

« بازگشت به لیست | جمعه 23 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مائده ساجدی: کنسرت استاد «فرج علیپور» با همراهی گروه موسیقی «تال» بیست و دوم اردیبهشت در سالن همایش ایرانیان به روی صحنه رفت.

در این کنسرت که با رویکرد موسیقی لری از ساعت 21:30 دقیقه کار خود را آغاز کرد، میلاد علیپور و مسلم علیپور به ترتیب تنظیم کنندگی و رهبر ارکستری را بر عهده داشتند.
استاد فرج علیپور بجز خوانندگی در این اجرا مخاطبین را مهمان نوازندگی کمانچه کرد. همچنین میلاد علیپور (تار)، مسلم علیپور (کمانچه)، داوود رمان پور (سنتور)، مهزاد خردمند (کمانچه آلتو)، محسن کیهان نژاد (سورنا)، محمدصادق فرزانه (گیتار باس)، ماهور زمانه پور (سازهای کوبه ای) و رامین ملکی (دف و دهل) دیگر نوازندگانی بودند که در این کنسرت هنرنمایی کردند.

آخرین اجرای گروه تال به سال 1398 برمی گردد که در سالن نمایشگاه تهران با استقبال مخاطبین به کار خود پایان داد.
همچنین لازم به اشاره است، «بالابرزان» به عنوان اولین آلبوم صوتی و تصویری منتشر شده استاد «فرج علیپور» با همراهی گروه موسیقی «تال» که چند روز پیش از اجرای این کنسرت روانه بازار موسیقی شد، شامل 14 قطعه فولکلور به نام های «چوبی»، «بانو بانو»، «شبانه»، «جومه آوی»، «چش سی»، «مریم»، «ملک دوس»، «سیت بیارم»، «آرزو»، «شرط»، «قمر تاج»، «هالو گنم خره»، «خوش اومایی»، «بالا برزان» است که از طریق تمام پلتفرم های ایران و سراسر جهان در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

در بیوگرافی استاد «فرج علیپور» آمده است: وی متولد بیست و یکم دی ماه 1338 در خرم آباد پا به عرصه وجود نهاد. از اوان کودکی ساز افسانه ای قوم لر یعنی کمانچه را بدون استاد به دست گرفت و به آسانی آن را آموخت و در نواختن این ساز و در کمال فروتنی اما بسیارجسورانه یکه تاز میدان هنرنمایی شد.
به شیوه ای نو ساز نواخت که خیلی زود نماد موسیقی لرستان را با تایید اکثریت اساتید و پیشکسوتان این رشته هنری از آن خود ساخت. وی در سال 1394 موفق به کسب نشان درجه یک هنری شد که معادل با دکترای موسیقی ست.

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند و همچنین گروه موسیقی تال می توانند از طریق آی.دی های  farajalipour و taalgroup ایشان را دنبال کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :