«بونو ووکس» خاطرات خود را در کتاب «سرسپردگی» منتشر می کند

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 27 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ طاها خاتمی: کتاب خاطرات «بونو ووکس» خواننده صاحب نام ایرلندی انتشارات «پنگوئن رندوم هاوس» طی سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

با اینکه پیش از این در کتاب گروه موسیقی راک «یوتو U2» اشاره ای به زندگینامه وی شده بود اما بونو در این کتاب که نام «سرسپردگی» را برای آن انتخاب کرده، به نگارش خاطرات خود از کودکی تا نوجوانی، واقعه فوت مادرش، اضافه شدن به گروه «یوتو» و فعالیت های وی در راه مبارزه با ایدز و فقر پرداخته است. 

نکته جالب توجه این است که او کتاب خود را به چهل فصل تقسیم کرده و برای هر کدام یک نقاشی کشیده و نام یکی از آهنگ های گروه «یوتو» را روی آن گذاشته است.

«بونو ووکس» (Bono Vox) با نام اصلی «پاول دیوید هیوسن» متولد دهم ماه می 1960 در دوبلین ایرلند، ترانه سرا، خواننده، تهیه کننده، نوازنده پیانو، سازدهنی و گیتار یکی از موسیقیدان های ایرلندی ست که بجز موسیقی، به علت باورهای سیاسی و اجتماعی ممتاز و انسان دوستانه اش شهرت دارد. تلاش برای صلح میان دو ایرلند شمالی و جنوبی، فراهم کردن داروهای ارزان برای مردم فقیر آفریقا و کوشش برای بخشش بدهی های کشورهای فقیر آفریقایی از جمله فعالیت های او هستند.

طی سال های 2003، 2005 و 2006 نام او در فهرست نامزدان دریافت جایزه صلح نوبل قرار داشت و در سال 2006 نیز از سوی مجله تایم به عنوان یکی از صد شخصیت تاثیرگذار جهان معرفی شد. همچنین با راه‌اندازی کمپین (RED) بیش از 700 میلیون دلار برای صندوق جهانی با هدف درمان و پیشگیری از ایدز در آفریقا جمع ‌آوری کرد و در سال 2016 به یکی از موسسان «رایز فاوند» تبدیل شد که به شرکت‌ های تاثیرگذار در تغییرات مثبت اجتماعی و محیط ‌زیستی کمک می‌ کند. مدال افتخار پابلو نرودا در شیلی و نشان «لژیون دونور» از سوی دولت فرانسه از دیگر جوایز وی هستند

در زمینه موسیقی نیز این خواننده 62 ساله با گروه «یوتو» موفق به فروش بیش از 157 میلیون نسخه آلبوم و دریافت 22 جایزه گرمی شده است.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005