با اجرای ارکستر ملی ایران

کنسرت «عودلاجان تا آذربایجان» در تالار وحدت به روی صحنه رفت

« بازگشت به لیست | جمعه 30 ارديبهشت 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ایمان فرهادی: کنسرت «عودلاجان تا آذربایجان» با اجرای ارکستر ملی ایران طی دو شب در تالار وحدت به روی صحنه رفت.
این ارکستر که بیست و نهم اردیبهشت ماه اولین اجرای خود را از ساعت 21:30 دقیقه به رهبری «شهرام توکلی» به اتمام رساند، امشب (سی اردیبهشت) نیز میزبان علاقمندان در تالار وحدت خواهد بود تا آثاری از آهنگسازان ایرانی و آذربایجانی همچون فرهاد فخرالدینی، علی تجویدی، پرویز یاحقی، مجید وفادار، محمد حیدری، شهرام توکلی، حسین زندیان، خیام میرزازاده، واصف آدی ‌گوزلُف، علی سلیمی و جهانگیر جهانگیرُف را بنوازد.

«نوید نوروزی» و «مهدی محمدی» خوانندگان این کنسرت هستند و «امین غفاری» نیز به عنوان تک نواز ویولن با ارکستر ملی ایران همکاری دارد.

در توضیح این اجرا آمده است: کنسرت «عودلاجان تا آذربایجان» دارای رپرتواری ترکیبی از قطعات مربوط به تهران قدیم و همچنین موسیقی آذربایجان است و «عودلاجان» نیز نام یکی از محله‌های زیبای تهران قدیم و انتخاب این عنوان ناظر به مشترکات این دو فرهنگ است. 

امکان خرید بلیت این کنسرت برای علاقمندان از طریق سایت ایران کنسرت امکان پذیر بود.

ارکستر موسیقی ملی ایران در سال 1377 توسط فرهاد فخرالدینی و با پشتیبانی دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شد و در نخستین کنسرت با آوازخوانی استاد محمدرضا شجریان، قطعاتی از ساخته های علی تجویدی را اجرا کرد. همچنین این ارکستر بجز در شهرهای دیگر، در کشورهای مختلف نیز به روی صحنه رفته است. فرهاد فخرالدینی پس از 11 سال از سمت رهبری ارکستر ملی ایران استعفا داد و سپس بردیا کیارس از آذر ماه 1389 رهبر ارکستری را بر عهده گرفت. این ارکستر در سال 91 منحل شد اما 4 سال بعد، در ششم مهر ماه 95 با صدور حکمی از طرف علی اکبر صفی پور (مدیرعامل بنیاد فرهنگی ـ هنری رودکی) استاد فریدون شهبازیان به عنوان رهبر دائم ارکستر موسیقی ملی ایران منصوب شد گرچه از سال 98 به بعد با کناره گیری ایشان، این ارکستر با رهبر ارکستر مهمان اداره شده است.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005