«فیل سلوی» نوازنده مشهور انگلیسی درام پنجاه و چهار ساله شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 2 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شیما مقامی: امروز برابر با بیست و سوم ماه می «فیل سلوی» نوازنده درام، ترانه سرا و آهنگساز انگلیسی وارد سن پنجاه و چهار سالگی شد.

«فیل سلوی» با نام اصلی «فیلیپ جیمز سلوی» متولد 23 می 1967 در آکسفورد انگلستان به دنیا آمده است و بیشتر شهرتش به خاطر نوازندگی درام با دقت و مهارت بالا و سبک غیر معمولش است و «گیگوایز» در سال 2008 او را به عنوان بیست و ششمین درامر بزرگ دوران انتخاب کرد.
او یکی از اعضای گروه «آلترنیتیو راک ردیوهد» است و در پروژه «تصادف هفت دنیا» همراه با «نیل فین» نیز نوازندگی کرده و در تاریخ سی آگوست 2010 نیز اولین آلبوم انفرادی خود را به نام «خویشاوندی» منتشر کرد.

همچنین در سال 2005 او به همراهی  «جانی گرینوود» و «جرویس کوکر» در فیلم «هری پاتر و جام آتش» به عنوان سه ساحره ظاهر شدند.

او همچنین در سال 2009  گیتاریست و خواننده اصلی آلبوم «طلوع خورشید» بود و در همان سال هم در آلبوم استودیویی مارتین سیمپسون به نام «داستان‌های واقعی» به اجرا پرداخت.

یکی از کنسرت های تور این گروه در آمستردام به خاطر مراسم تدفین مادر وی کنسل شد و او در سپاس از هوادارانش نوشت: « فقط می‌خواستم از هوادارایی که آمده بودند خصوصاً آن هایی که از راه‌ های دوری آمده بودند، عذرخواهی کنم. مادرم دیشب فوت کرد و خب من می‌خواستم که خانه در کنار خانواده باشم. مادر یکی از طرفداران بزرگ ریدیوهد بود و همیشه به ما که این گروه رو تشکیل داده بودیم، افتخار می‌کرد. من دوستش دارم و همیشه دلتنگش می شوم».

گفتنی ست، او در کنار درام، در نواختن گیتار نیز تبحر خاصی دارد و سایت گروه وی با نشانی  www.radiohead.com  در دسترس علاقمندان است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005