آلبوم موسیقی فیلم «تک تیرانداز» اثر احسان بیرقدار منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 3 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیدا رجبی: آلبوم موسیقی فیلم «تک تیرانداز» اثر احسان بیرقدار برای دانلود آنلاین قانونی بر روی سایت بیپ تونز قرار گرفت.
این آلبوم که شامل 16 قطعه به نام های «تک تیرانداز»، «قهرمان»، «سفر»، «سرآغاز»، «بی بازگشت»، «ناجی»، «بی شک»، «دلتنگی»، «آماده رفتن»، «دوئل»، «خاطرات»، «برادرانه»، «شیطان»، «عروج»، «آسمان» و «پیروزی»  است، در سال 1399 به صورت فیزیکی منتشر شده بود و حالا با قرار گرفتن روی سایت بیپ تونز، امکان دانلود قانونی آن برای علاقمندان مهیا شده است.

علی جعفری پویان، میثم مروستی، امین غفاری، تینا جامه گرمی، یگانه حسینی نیا و علیرضا چهره قانی (ویولن)، سهراب برهمندی (ویولا)، نگار نوراد (ویولنسل)، حسن فراهان (ترومپت و فلوگل هورن)، سهیل فقیه نصیری (گیتار الکتریک)، بابک باربد (عود) و احسان بیرقدار (پیانو) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.
همچنین امید نیک بین و مهدی رمضانی به ترتیب در استودیو شهرصدا پارسیان و استودیو خورشید وظیفه صدابرداری و میکس و مسترینگ این قطعات را بر عهده داشته اند.

احسان بیرقدار که پیش از این، در فیلم هایی نظیر «به وقت شام» و «بادیگارد» با ژانر تقریبا مشابه، دستیار آهنگساز بوده درباره این اثر خود می گوید: «تک تيرانداز يک اثر خاص قهرمان محورست که در سينمای دفاع مقدس تاکنون چنين چيزي را نداشتيم. در واقع عموما ساختار سينما دفاع مقدس تاکنون يک سيستم ديگری بوده و با يک شکل ايدئولوژيک پيش می رفته است اما موسیقی تک تيرانداز آن ايدئولوژی را شکسته و در ساختاری متفاوت گام برداشته که قهرمان محور است و بسيار به معيارهای جهانی نزديک است».

فیلم سینمایی «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح در سال  1399 است که به رشادت های شهید عبدالرسول زرین می پردازد. کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علیرضا کمالی، عبدالرضا نصاری و . . . بازیگران این فیلم قابل تامل هستند.

احسان بیرقدار متولد سال 1360 در تهران، فراگیری پیانو را از کودکی آغاز کرد و سپس مبانی موسیقی و آهنگسازی را در جهاد دانشگاهی تهران آموخت. وی در سال 1378 وارد دانشگاه سوره شد و در مقطع کاردانی و در رشته نوازندگی پیانو فارغ التحصیل شد. پس از آن به مدت دو سال به فراگیری آواز کلاسیک نزد استاد آریا زند مشغول شد و سپس به دانشگاه هنر رفت و در رشته نوازندگی کلارینت با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شد.

در سال 1380 به همراه بصیر فقیه نصیری گروه «ساکن روان» را تاسیس نمود و دو آلبوم «ساکن روان» و «گاهی درخشش آفتاب» را در سال های 1392 و 1395 روانه بازار کرد.

او از سال 1379 به عضویت آهنگسازان مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما درآمد و تا سال 1391 ده ها اثر ارکسترال  موسیقی کودک برای این سازمان نوشت.
او در سال های گذشته در پروژه های سینمایی بسیاری به عنوان آهنگساز و همچنین دستیار کارن همایونفر حضور داشته است. از آثار او همچنین می توان به آهنگسازی و تنظیم در آلبوم های «لالایی های ایرانی» (گلناز جمشیدی)، «رد انگستان من» و «تا ابد ابری» (علی جعفری پویان) اشاره کرد.     

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند از طریق آی.دی ehsanbeyraghdar  در اینستاگرام ایشان را دنبال کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005