به خوانندگی علی اصغر اسماعیلی و حمیدرضا اسماعیلی

آلبوم «سرو خرامان» با موسیقی حمیدرضا عرب روانه بازار شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 4 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سونیا باستانی: آلبوم «سرو خرامان» با صدای علی اصغر اسماعیلی و حمیدرضا اسماعیلی و موسیقی حمیدرضا عرب توسط موسسه فرهنگی ـ هنری آوای مهربانی منتشر شد.

«بیقرار» (بی کلام)، «تار و آواز»، تصنیف «تو آتشی»، «تک نوازی نی»، تصنیف «سرو خرامان»، «کمانچه و آواز»، «چهار مضراب»، «تک نوازی عود» و تصنیف محلی «بنفسه زارون» نام قطعات این آلبوم هستند که اشعار آن ها از بین سروده های مولانا، علامه ملا محسن فیض کاشانی، حزین لاهیجی، حافظ و علی اصغر اسماعیلی انتخاب شده است.

حمیدرضا عرب به جز آهنگسازی، نوازندگی نی را در این آلبوم بر عهده داشته است. سید امیرمهدی مفید مقدم (بربط)، کوروش حجازی آزاد (تنبک)، علی عرب (نی)، صائب کاکاوند (تار)، مهدی مرتضایی (سنتور)، نیما حدادی (دف) و میلاد مرادی (کمانچه) دیگر نوازندگانی هستند که در این اثر هنرنمایی کرده اند.

یاسر فلاحپور و جواد قاسمی نیز به ترتیب به عنوان صدابردار و عکاس و گرافیست با عوامل «سرو خرامان» همکاری داشته اند.
حمیدرضا عرب در حاشیه این آلبوم نوشته است: «موسیقی اصیل ایران زمین برآمده از دل تمدنی کهن و باستانی و تنیده در فرهنگ و زبان شیرین پارسی است. بازتاب لحظه های تلخ، شیرین، عاشقانه و عارفانه زندگی و حافظه تاریخی مردمان این سرزمین بوده و بر ماست که ضمن حفظ ریشه های فرهنگمان در پاسداشت آن به جد و به جان بکوشیم».

در بیوگرافی آهنگساز این آلبوم آمده ست: «حمیدرضا عرب در سال 1360 در خانواده ‌ای موسیقیدان متولد شد. وی نوازندگی را از هفت سالگی نزد پدر خود شروع کرد و ردیف‌ های موسیقی ایرانی را از یازده سالگی فرا گرفت. وی از سال 1380 تاکنون نوازندگی عالی موسیقی را زیر نظر استاد محمد کیانی ‌نژاد فرا می ‌گیرند. او تاکنون اجراهای متعددی به صورت تک‌ نوازی نی و همچنین همکاری با گروه های متعدد هنری و برگزاری کنسرت‌های مختلف داشته است.

از سال 1382 تاکنون وی به تدریس نی در آموزشگاه‌های متعددی پرداخته است و مدیریت ارکستر «دل و جان» و اجرای چندین کنسرت در شهرهای مختلف و همچنین آهنگسازی و تنظیم دو آلبوم موسیقی و همکاری در ضبط چندین قطعه موسیقی از جمله فعالیت های وی است».

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی  001بنر داخلی 002بنر داخلی 003بنر داخلی 004بنر داخلی 005