به خوانندگی «شورش رشیدی»

آلبوم «باغ نچیده» با موسیقی «ارژنگ سیفی زاده» منتشر شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 5 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مهرسانا شفقی نژاد:  آلبوم «باغ نچیده» به خوانندگی شورش رشیدی و موسیقی ارژنگ سیفی زاده  منتشر شد.
تصنیف «مست مدام»، «تکنوازی تار»، چهارمضراب «رقص پروانه» (بر اساس چهارمضراب استاد جلیل شهناز همراه با ساز و آواز)، «آواز مخالف سه گاه»، تصنیف «چشم بصیرت»، «ادامه آواز مخالف و فرود»، تصنیف «قصه عشق» و چهارمضراب «رقص پروانه» (بی کلام) نام هشت قطعه این آلبوم هستند که اشعارشان از بین سروده های مولانا، صائب تبریزی، رهی معیری و فیض کاشانی انتخاب شده اند.

آهنگسازی اکثر قطعات بر عهده محمدحسین سیفی زاده بوده که در استودیو الف توسط حامی حقیقی میکس و مسترینگ شده است.
میثم مروستی و علیرضا دریایی (ارکستر زهی)، زکریا یوسفی (دف، بندیر و کوزه)، کاوان کریمی (سنتور) و بنان گلکار (تنبک) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند و ارژنگ سیفی زاده در کنار تنظیم کنندگی قطعات، نواختن تار، سه تار، عود، بم تار و لیرافور را بر عهده داشته است. همچنین سارنگ سیفی زاده به عنوان راوی با عوامل «باغ نچیده» همکاری داشته ست.

در بیوگرافی «ارژنگ سیفی زاده» آمده ست: وی سال 1362 در تهران متولد شد. پدرش «محمد حسین سیفی زاده» در شعر و آواز مهارت داشت و مادرش «معصومه مهرعلی» از خوانندگان و مدرسان این رشته ست. در پنج سالگی تنبک را نزد شادوران استاد «ناصر فرهنگ فر» آموخت. در سال 1373 یعنی زمانی که «حسین علیزاده» مدیریت هنرستان موسیقی را عهده دار شد در آن مدرسه تحصیل کرد و فراگیری موسیقی و تار را در آنجا ادامه داد. در دوره دانشگاه ردیف عالی را نزد استاد «محسن نفر» یاد گرفت. در طی این سال ها آواز و تلفیق شعر و موسیقی را نزد پدر خود پیگیر بود. ارژنگ گروه «وصال» را در سال 1379 تاسیس کرد و چند پروژه موسیقی را به همراهی این گروه در ایران و خارج از کشور به انجام رساند. او همچنین با گروه های مختلف موسیقی همکاری می کند.

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این آهنگساز می توانند از طریق آی.دی arjangseyfizadeh  ایشان را دنبال کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005