با اجرای ارکستر «سازهای بادی تهران»

کنسرت «طهران، باران بهاری» در تالار وحدت به روی صحنه رفت

« بازگشت به لیست | دوشنبه 9 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ آراسته زادوردی: کنسرت «طهران، باران بهاری» با سرپرستی و تنظیم کنندگی «سینا ذکایی» نهم خرداد ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

در این کنسرت که از ساعت 21 کار خود را آغاز کرد، ارکستر «سازهای بادی تهران» با مدیریت هنری رضا مهرانفر خاطره انگیزترین قطعات موسیقی جهان را برای مخاطبین اجرا کردند.

این ارکستر که سینا ذکایی به جز رهبری  تنظیم کنندگی قطعات، نوازندگی فلوت را نیز در آن برعهده دارد، پیش از این در برنامه هایی همچون «مهمونی»، «شب آهنگی»، «کودک‌شو» (ویژه‌برنامه شب یلدا)، «چهل تیکه»، «منو بشناس» و «همرفیق» به اجرا پرداخته بود.

علی ضرابی و کامیار ماندگاریان (ترومپت)، رامین براتی (ترومبون)، امیرحسام زبردست (ساکسفون)، سهیل اباذری (پیانو)، سروش عمومی (درامز)، امین قیاسی و پانیذ شهرستانی (پرکاشن)، مازیار احمدپور (گیتار) و فرید الهی (گیتار باس) دیگر اعضای این گروه هستند که در کنسرت «طهران، باران بهاری» هنرنمایی کردند.

«ارکستر بادی تهران» از سال 1385 فعالیت خود را شروع و کنسرت های متعددی را در سراسر کشور برگزار کرده است. این ارکستر متشکل از 20 نوازنده می باشد. یکی از نکات قابل توجه این ارکستر وجود تمامی سازهای بادی در کنار یک دیگر است که نظیر این حرکت در گروهای موسیقی ایران وجود نداشته و در دنیا نیز به ندرت دیده شده است.

این ارکستر با تفکری که در مورد موسیقی دارد به اجرای آثار موسیقی در سبک های مختلف که همگی برای سازهای بادی تنظیم شده اند، می پردازد که باعث تنوع بیشتر در اجرای موسیقی شده و در همين راستا رتبه اول در بخش ارکسترال بيست و چهارمين جشنواره موسيقي فجر را به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005