با همکاری «محسن غلامی» و «رویا باقرزاده»

کتاب «رقص کولی» برای سنتور با آثار استاد کیوان ساکت منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 10 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ آتنا امیریان: کتاب موسیقی «رقص کولی» برای سنتور اثر استاد کیوان ساکت توسط نشر آوای برگریزان در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

ده قطعه چهارمضراب این کتاب از آلبوم «سبکبال» ساخته کیوان ساکت در دستگاه های شور، آوازهای دشتی، ابوعطا و افشاری انتخاب شده اند که پیش از این برای تار و سه تار نوشته شده بودند و حال، رویا باقرزاده این قطعات را برای سنتور بازنویسی کرده و محسن غلامی آن ها را نواخته است تا این «رقص کولی» در قالب کتابی شامل 32 صفحه منتشر شود.

در بیوگرافی استاد «کیوان ساکت» که متولد سال 1340 در مشهد است، آمده: وی آهنگساز و نوازنده تار و سه‌ تار، نویسنده 12 جلد کتاب برای تار و سه تار و مدرس دانشگاه است. از کودکی با تشویق مادر و پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت. اولین درس های موسیقی را از دایی خویش «منوچهر زمانیان» فرا گرفت. «کیوان ساکت» در سال 1375 گروه «وزیری» را تاسیس کرد و از آن زمان تا کنون آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده‌است.

او در سال 1369 به دعوت «پرویز مشکاتیان» به گروه «عارف» دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با «صدای ایرج بسطامی» و «مقام صبر» از ساخته‌ های استاد مشکاتیان است. از دیگر فعالیت های «کیوان ساکت» می‌ توان به کنسرت های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره کرد.

محسن غلامی نیز که نواختن قطعات این کتاب را بر عهده داشته است، متولد سال 1358 در شهرستان آمل  است، سنتور را در نزد اساتیدی همچون رامین صفایی، پرویز مشکاتیان و . . . آموخت و آهنگسازی را از استاد علی تجویدی و میلاد کیایی فرا گرفت. وی در زمینه سنتورنوازی کتاب های بسیاری نیز تالیف کرده که از آن جمله می توان کتاب های «شعر بی واژه» (مجموعه تکنوازی های پرویز مشکاتیان برای سنتور) جلدهای اول تا هشتم، «سنتور و تکنیک» در پنج جلد، «گاه دلتنگی» قطعاتی برای سنتور، «آوای برگریزان»، مجموعه ردیفی «هفت شهر عشق» برای سنتور، «ساحل خیال» و «سایه خیال» اشاره کرد.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005