آلبوم الکتروآکوستیک «هیچ برای گفتن» اثر ارسلان عابدیان منتشر شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 12 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ریحانه جلایی پور: آلبوم بی کلام «هیچ برای گفتن» اثر ارسلان عابدیان توسط موسسه فرهنگی ـ هنری نوفه منتشر شد.
این آلبوم که مجموعه ای از آثار الکتروآکوستیک ارسلان عابدیان طی سال های 82 تا 85 است، شامل هفت قطعه به نام های «سرآغاز»، «سرگیجه»، «سر درد»، «لغزش»، «ارتباط»، «انزوا» و «هیچ برای گفتن» می باشد.
ارسلان عابدیان، متولد 1362 در تهران، فراگیری موسیقی را با نوازندگی سنتور نزد امید سیاره آغاز نمود. او بعد از دریافت مدرک کارشناسی موسیقی از دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر، برای ادامه تحصیل راهی اروپا شد. وی در دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه در هانوفر آلمان ابتدا دومین دوره کارشناسی ارشد آهنگسازی را با تمرکز بر موسیقی الکتروآکوستیک پی گرفت و سپس موفق به دریافت مدرک Konzertexzmen در مقطع تحصیلی Soloklassen (معادل دکتری هنرهای موسیقایی در آلمان) از همان دانشگاه شد. او اهنگسازی را در ایران عمدتا نزد کیاوش صاحب نسق و در آلمان نزد الیور شنلر، یواخیم هاینتس، مینگ تسائو و گوردن ویلیامسن فراگرفت. وی از سمینارهای آهنگسازی ربکا ساوندرزو و خوزه ماریا سانچزوردو نیز بهره مند گشته است.
عابدیان از سال 1385 در بسیاری از کنسرت ها، سمینارها و دیگر رویدادهای هنری به عنوان آهنگساز و برگزارکننده شرکت داشته است. وی در سال 1388 نشر موسیقی معاصر را جهت انتشار آهنگسازان موسیقی معاصر ایران تاسیس نمود. او یکی از بنیانگذاران اولین مسابقه موسیقی الکتروآکوستیک (جایزه رضا کروریان) در ایران به شمار می رود و به عنوان هضو هیات داوران و ناشر در این رویداد (1397 – 1395) فعالیت داشته است.

وی از سال 1382 مقالات متعددی در نشریات موسیقی ایران و نیز در فصلنامه «موزیک تکسته» (1393) و «دانشنامه موسیقی نو» (1395) در آلمان، ترجمه و تالیف نموده است.

آثار وی توسط آنسامبل های مختلف در فستیوال های متعدد در ایران و دیگر کشورها به اجرا درآمده اند و تعدادی نیز در مجموعه های انجمن موسیقی الکتروآکوستیک آلمان منتشر شده اند.
او در زمره دریافت کنندگان بورسیه دولتی آهنگسازی از وزارت فرهنگ و علوم ایالت نیدرزاکسن آلمان قرار داد. عابدیان در حال حاضر در کنار آهنگسازی و تدریس، به نگارش رساله دکتری موزیکولوژی خود با موضوع «تحول و دگردیسی مفهوم تئاتر اینسترومنتال کاگل در آثار آهنگسازان نسل بعد» مشغول است.

گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری آثار این هنرمند می توانند به آی.دی arsalan_abedian در اینستاگرام مراجعه کنند.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005