اجرای نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به آهنگسازی «بهزاد عبدی» در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 18 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سیامک اردستانی: نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به آهنگسازی «بهزاد عبدی» کار خود را در تالار وحدت از ساعت 18 آغاز کرد.

این نمایش موزیکال که بر اساس انیمیشن «دیو و دلبر» به صورت موزیکال ساخته شده، هر روز به مدت 140 دقیقه به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری با حضور بازیگرانی و خوانندگانی همچون حمید حامی، بهزاد عمرانی، آرش نعیمیان، خسرو پسیانی، کامران جهانبانی، نیکا افکاری، مدیا هاشمی، امیررضا توانایی، ثمیلا تحویلداری، تینا یوسفی، مایسا مظلومی، هادی آبیاری، صادق صبح زاهدی پوریا خداهمتی، رها و رستا میرمیثاقی به روی صحنه می رود. 

همچنین سارا پارسایی (فلوت)، ثمیلا تحویلداری (ساکسیفون)، سحر شاطری (درامز، کاخن، شیکرز و ملودیکا)، لیلا حق جو (هارمونیکا)، تینا یوسفی (ویولن) و مدیا هاشمی (پیانو) به عنوان نوازنده در این تئاتر هنرنمایی می کردند به صورت تکنوازی و گروه‌ نوازی به اجرای زنده قطعاتی می‌پردازند که پیش از این در نسخه‌های گوناگونی از «دیو و دلبر» در نقاط مختلف جهان اجرا شده است. رها میرمیثاقی نیز خواننده همراه این گروه است.

در توضیح قطعات این نمایش موزیکال آمده است: قطعه «Beauty and the Beast» که متعلق به انیمیشن «دیو و دلبر» محصول دیزنی در سال 1991 است از جمله این قطعات بوده که به نوعی نقطه الهام این نمایش نیز به شمار می ‌آید. این قطعه توسط هاوارد اشمن ترانه ‌سرایی و توسط آلن منکن آهنگسازی شده و یکی از معروف ‌ترین قطعات موسیقایی ساخته شده پیرامون «دیو و دلبر» است.

قطعه «Beauty and the Beast» بیانگر رابطه بین دو شخصیت بل و دیو است که برای اولین بار توسط آنجلا لَنزبری (بازیگر کاراکتر قوری) ضبط شده است.

دو نسخه ساخته شده از این قطعه موفقیت ‌های بسیاری را کسب کرده که از آن جمله می‌ توان به دریافت جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی اشاره کرد.

«بهزاد عبدی» که آهنگسازی این نمایش را بر عهده دارد، متولد 20 فروردین سال 1352 تهران، فعالیت های تحصیلی اش را از سال 77 آغاز کرده و در سال 82 به کشور اوکراین برای ادامه تحصیل در رشته آهنگسازی سفر کرد. بهزاد عبدی آثارش را توسط ارکستر فیلارمونیک کیف، رادیو کمپانی اوکراین و ارکستر ناسیونال اوکراین با رهبران طراز اول این کشور اجرا و ضبط نموده است.

انیمیشن سینمایی «افسانه ماردوش» به کارگردانی حسین مرادی زاده در سال 86 (برنده تندیس سرو طلایی جام جم در سال 90)، فیلم و سریال های «آل»، «چشم»، «خانه پدری»، «خاک و آتش»، «سریال از یاد رفته»، «آمین خواهیم گفت»، «راه بهشت»، «گیرنده»، «آقای مدیر»، «شیر تو شیر»، «غریبه»، «دهلیز»، «متروپل»، «مزار شریف»، «تعبیر وارونه یک رویا» و «سیانور» آثاری هستند که ساخت موسیقی آن ها را بهزاد عبدی بر عهده داشته است.

وی که نخستین اپرای ملی ایران از جمله اپراهای «عاشورا»، «شمس و مولوی» و «حافظ» را آهنگسازی کرده، آثاری همچون چهار رسیتاتیو برای ویولن، ویلنسل، فلوت، سنتور و ارکستر سمفونیک، سوییت سمفونی «شکوه»، پوئم سمفونی «وقتی خداوند تو را می خواند» و پوئم سمفونی برای ارکستر سفمونیک را نیز در کارنامه هنری خود دارد.   

گفتنی ست، علاقمندان به تماشای نمایش موزیکال «دیو و دلبر» که به تهیه ‌کنندگی مشترک ماهان حیدری و النا خلیلی از 18 خرداد و 20 تیر ماه سال جاری در تالار وحدت اجرا می‌ شود، می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005