اجرای گروه «حنانه» در فستیوال موسیقی بولونیای ایتالیا

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 25 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میثم سعیدی: گروه موسیقی «حنانه» به سرپرستی «کامران همت ‌پور» با شرکت در فستیوال موسیقی ایتالیا به اجرای دو کنسرت پرداخت.
گروه موسیقی «حنانه» طی روزهای 23 و 24 خرداد ماه در فستیوال پانزده ساله ایتالیایی «SUN OF ITALY» که در شهر پسارو منطقه بولونیا برگزار شد، به اجرای برنامه پرداخت.

در روز اول، برنامه این گروه به دو بخش تقسیم شده بود که در ابتدا امیرحسین یوسفیان و  جواد اسدپور با نواختن سنتور و  کمانچه و همراهی نیکیتا سیف زاده قطعاتی را با آوازخوانی محمد یوسفیان اجرا کردند و در بخش دوم نیز محمدرضا یوسفیان قطعات را اجرا و امیرحسین یوسفیان تنبک نواخت و و بهرنگ و بهزاد ناطقی نیز آثاری از موسیقی منطقه مازندران را به روی صحنه بردند.

در اجرای روز دوم نیز حسن خدایی نیا به عنون نوازنده کمانچه به اجرای قطعاتی پرداخت. ضمن اینکه در قسمت دوم کنسرت کامران همت پور در قالب اجرای رپرتواری از سازهای کهن ایرانی تلاش کرد بخشی از مقام‌ های تنبورنوازی را اجرا کند که دربرگیرنده بخش‌های مختلفی بود.

گفتنی ست، این فستیوال موسیقایی از جمله رویدادهای موسیقایی کشور ایتالیاست که به صورت رقابتی برگزار می‌ شود و طی آن گروه‌ های موسیقی از کشورهای مختلف در آن به اجرای موسیقی‌ های مناطق مختلف دنیا می ‌پردازند.

«کامران همت پور» که سرپرستی گروه موسیقی «حنانه» را بر عهده دارد، متولد 1349 است که موسیقی را از کودکی با نواختن ملودیکا و درامز آغاز نمود. از هشت سالگی نواختن تنبور را نزد استاد یدالله تیموری شروع و نواختن سه تار را نزذ آقای حسن زرگانی آموخت. سپس در مکتب استاد جلال ذوالفنون وارد و از وجود ایشان تلمذ نمود. آهنگسازی را از محمد لقمانی و سپس در کلاس های آهنگسازی پیانو و دوره های مختلف کلاس مجید علیزاده شرکت نمود و هنوز مشغول فراگیری دوره های دیگر آن می باشد. همت پور علاوه بر موسیقی در زمینه شعر، تالیف کتاب های موسیقی نیز فعالیت دارد. گروه حنانه را در سال 68 تاسیس نموده و کنسرت ها و آثاری را نیز با این گروه در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005