آلبوم «نوای ماندگار» با پژوهش استاد «خسرو عامری فر» منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 30 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ مونا خرمی صدیق: آلبوم «نوای ماندگار» با پژوهش، تحقیق و آواز «خسرو عامری فر» در قالب پانزده تصنیف قدیمی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

«بیا بیا»، «ساقیا»، «در خلوت»، «گل گل»، «دل مبند»، «دوش ببین»، «مولود نبی»، «ساقی مهوش»، «هر که را که بخت»، «تار زلفت»، «سه پنج روزه»، «گریه کنم»، «من ندانستم»، «آن به» و «اردو» از آثار یا به روایت علی اکبر شیدا، عبداله خان دوامی، قدما، سید احمد خان و اسماعیل مهرتاش قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

در این آلبوم، خسرو عامری فر نوازندگی سه تار و حسن آزاده فر نوازندگی تنبک را بر عهده داشتند. همچنین نشاط عامری فر به عنوان گوینده در این آلبوم هنرنمایی کرده است. شکیب هروی نیز طراحی و انجام امور گرافیکی آلبوم «نوای ماندگار» را انجام داده است.  

استاد «خسرو عامری فر» در تهران و در خانواده ای هنردوست به دنیا آمد. در دوران نوجوانی علاقه به موسیقی و صدای خوش، انگیزه ای شد تا به کلاس استاد مهرتاش راه یابد. همزمان با قبولی در دانشکده موسیقی استاد عامری فر توانست نزد استاد محمود کریمی نیز کسب مهارت های هنری را دنبال کند و آموزش موسیقی سنتی را در سطح وسیع تری فراگیرد. علاوه بر استاد کریمی نزد استادانی همچون ناصح پور، صالح عظیمی و صدیف، توانست برای تکمیل نمودن هنر خویش کسب تجربه نماید.
گذراندن یک دوره شناخت موسیقی سنتی نزد استاد مجید کیانی باعث گردید تا سبک و روش خود را شیوه آثار قدما تغییر دهد و در این مسیر گام بردارد. این رویکرد باعث شد تا از تجارب و گنجینه غنی گذشتگان بهره فراوان گیرد و گونه برداری از مکتب خوانندگان بزرگ موسیقی سنتی را سرلوحه کار خود قرار دهد. در زمینه نوازندگی نیز استاد عامری فر سه تار را نزد استادانی چون گیرنیاکان، محمود تاج بخش و بهنام وادانی فراگرفت.

از سال 65 به عنوان بخشی از فعالیت رسمی هنری خود به همراه چندی از هنرمندان، گروه موسیقی سنتی «مشتاق» را تاسیس وکنسرت های متعددی را توسط گروه مشتاق در داخل و خارج از کشور برگزار نمود که این روند همچنان ادامه دارد. در زمینه فعالیت آموزشی، مدت 35 سال است که استاد عامری فر مشغول تدریس ردیف ها و تصانیف به افراد مستعد و مشتاق بوده  هنرجویان بسیاری را در زمینه آواز تربیت نموده است. در همین راستا و در طول سالها، بخش زیادی از فعالیت های هنری ایشان صرف پژوهش و بازسازی گمشده های موسیقی سنتی چه در ردیف، قطعات، تصانیف و ضربی ها شده است.

استاد عامری فر تلاش دارند تا حاصل تجارب آموزشی و پژوهشی خود را در قالب مجموعه های مجزا در اختیار علاقمندان قرار دهند. به همین منظور، در این مختصر سعی شده است تا گوشه ای از نتایج کار ایشان در این زمینه ارائ گردد.

* لطفا به منظور حمایت از اهالی موسیقی، این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005