با نگاهی به فعالیت ‌های «انجمن فیلارمونیک ایران»

ویژه برنامه «شب‌ های بخارا» در مجموعه فرهنگان فرشته برگزار شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 31 خرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ایمان فرهادی: ویژه برنامه «شب‌ های بخارا» با نگاهی به فعالیت ‌های «انجمن فیلارمونیک ایران» امروز سی و یکم خرداد ماه از ساعت 19 در مجموعه فرهنگان فرشته برگزار شد.

ششصد و چهلمین شب از «شب‌ های بخارا» با حضور نوین افروز، مرجان قنبری مهر، شریف لطفی و شهرداد میرزایی اعضای هیات امنای این انجمن و اجرای علی دهباشی به بزرگداشت انجمن فیلارمونیک ایران اختصاص یافت که ضمن ارائه اهداف و دیدگاه‌های ایشان، گزارش مبسوطی از فعالیت ‌های انجمن نیز ارائه شد.
همچنین اجرای دونوازی سنتور توسط امیرحسین رئوفی و حمید فروزان از دیگر قسمت‌ های این برنامه بود.
این نشست در ساعت هفت عصر سه ‌شنبه سی و یکم خرداد ماه 1401 در خانه فرهنگان فرشته به نشانی: خیابان فیاضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک 50 برگزار شد.

«انجمن فیلارمونیک ایران» نخستین بار آبان ماه 1332 توسط «ادوارد ژوزف» که متولد کرمانشاه بود، راه‌اندازی شد. این انجمن نهادی ناسودبر و مردمی بود که همه‌ درآمدهای آن برای گسترش و همگانی کردن موسیقی علمی از راه سامان دادن به کنسرت ‌های ارکستر فیلارمونیک تهران استفاده می ‌شد.
«حشمت سنجری» از سال 1343 ، ریاست انجمن فیلارمونیک ایران و رهبری ارکستر فیلارمونیک تهران را عهده‌ دار شد. پس از انقلاب تعدادی از موسیقیدان‌ های ارکستر، تهران را ترک کرده و تنها ده نفر از اعضای انجمن در ایران ماندند. انجمن فیلارمونیک ایران با پشتیبانی و پیگیری دکتر «عبدالحسین مستوفی» از 1373 مجددا آغاز به کار کرد و متعاقبا ارکستر فیلارمونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری ارکستر «شریف لطفی» در سال 1378 زیر نظر انجمن فیلارمونیک ایران تشکیل شد. از سال 1393  تلاش‌های جدی، با محوریت و انگیزه‌ «شریف لطفی» و پیگیری دانشجویان و علاقمندان او به منظور فعالیت دوباره‌ انجمن از سر گرفته شد. «انجمن فیلارمونیک ایران» با همیاری شهرداد میرزایی، بهرام جمالی، مرتضی دلیری و فواد قهرمانی سرانجام با شخصیت حقوقی مستقل، در سال 1397 مجددا آغاز به کار کرد.
گفتنی ست، علاقمندان به پیگیری فعالیت های انجمن فیلارمونیک ایران می توانند به سایت www.iranphil.ir مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005