آلبوم بی کلام «واگویه» با سنتورنوازی استاد «رامین صفایی» منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 1 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ میلاد کیانزاده: آلبوم «واگویه» به آهنگسازی و سنتورنوازی استاد «رامین صفایی» توسط نشر موسیقی نوفه روانه بازار موسیقی شد.

میلاد قریشی نواختن سازهای کوبه ای و حسن خدایی نیا صدابرداری، میکس و مسترینگ قطعات این آلبوم را بر عهده داشته اند.

«واگویه» (پیش درآمد ماهور)، «راز و نیاز» (بداهه نواز در درآمد ماهور)، «بهاران» (چهارمضراب ماهور)، «پهلوانی» (بداهه نوازی در عراق ماهور)، «در برابر باد» (چهار مضراب عراق و راک)، «درد نهان» (بداهه نوازی در راک ماهور، شکسته و افشاری)، «پیروزی» (چهارمضراب شکسته و دلکش)، «غزلواره» (بداهه نوازی در داد، کرد بیات، اصفهان) و «رنگ ماهور» (شادیانه) نام قطعات این آلبوم هستند.

رامین صفایی در حاشیه آلبوم خود (به اختصار) نوشته است: «واگویه» برای من رنگین کمانی است از احساسات: زمانی به شاد می گراید، گاهی به غم. زمانی امیدوار و شکیباست و گاهی بیقرار و خشمگین. شاید حتی در برگیرنده احساسات و حالاتی متناقض باشد اما چه باک؟ زندگی خود سرشار از این تناقض ها و فراز و فرودهاست.
«واگویه» سفری است پرماجرا در روح و روان که گاه به آفرینش قطعه ای ضربی انجامیده و زمانی تنها بداهه پردازی قادر به بیان آن بوده است.

فضای بداهه پردازی های این اثر هماره بر بستری از شعر یا واژه های شاعرانه قرار دارد که صد البته هرگز به بیان در نمی آیند چرا که بی شک پژواک موسیقی آن ها گویاتر از هر کلام است و چه بهتر و زیباتر که هر اهل دلی کلام برآمده از درون خود را در آن جستجو کند: «هر کسی از ظن خود شد یار من».

در بیوگرافی «رامین صفایی» (نوازنده چیره دست ستور، آهنگساز، مدرس و مولف کتب آموزشی موسیقی آمده است: وی متولد 1341 شمسی در تهران، داری مدرک کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد نوازندگی از دانشگاه هنر و فرزند چهره ی ارزنده فرهنگی گرگان زنده یاد نصرت الله صفایی است. نوازندگی سنتور را نزد استادان «ناصر صفاتی»، «فرامرز پایور»، «پرویز مشکاتیان»، «مجید کیانی» و «پشنگ کامکار» آموخت. همکاری و اجرای کنسرت با گروه های «ماهور»، «صوفی» و «شهناز» با آواز «محمدرضا شجریان» در داخل و خارج از کشور از فعالیت های موسیقیایی اوست. او تاسیس، سرپرستی و آهنگسازی گروه «نوا» و همچنین گروه «چنگ» و نوازندگی و آهنگسازی در آلبوم های «درد آشنا»، «چاووشی»، «یک نگه کرد و گذشت»، «زندان مست» و «غوغای ستارگان» را در کارنامه هنری خود دارد. وی در دانشگاه هنر تهران مشغول تدریس موسیقی است.

* به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005