به همت نشر موسیقی «نوفه»

آلبوم بی کلام «میریز» تازه ترین اثر علی کاظمی روانه بازار موسیقی شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 2 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ لیدا رجبی: آلبوم بی کلام «میریز» اثر علی کاظمی برای تار در قالب دو قطعه توسط نشر نوفه روانه بازار موسیقی شد.

«دستگاه نوا» و «دستگاه چهارگاه» دو قطعه ای هستند که در مجموع 40 دقیقه موسیقی بی کلام و تک نوازی را مقابل مخاطب خود قرار می دهد و علی کاظمی درباره آن می نویسد: «میریز دو تفاوت بنیادین با آثاری که پیش از این منتشر کرده ام دارد: نخست آن که هیچ تکه ای از آن از پیش ساخته نشده و دیگر این که در میریز مواجهه ام با مفهوم مایه و نحوه چیدمان مایه ها به گونه ای دیگر رخ داده است».

در بیوگرافی این هنرمند آمده است: «علی کاظمی» دانش آموخته دانشگاه تهران در رشته موسیقی سات و از این رهگذر محضر استادان زیادی را درک کرده است. آثار و فعالیت های او را می توان در سه زمینه آهنگسازی و نوازندگی تدوین بخش هایی با وزن آزاد، توجه به مقوله فرم، استافاده از مدگردی های بدیع و دورهای بلند، در عین پایبندی به زیباشناسی موسیقی کلاسیک ایرانی، جز ویژگی های آثار اوست.
این ویژگی ها را در آلبوم های «بداهه سازی» (ماهور ـ 1391)، «بزم دور» (ماهور ـ 1394 )، «خط پرگار» (ماهور ـ 1396)، «عشیران» (نوفه ـ 1397) و کنسرت زمستان در سال 1399 می توان دید.
از علی کاظمی در زمینه پژوهش نیز تاکنون چند مقاله در نشریات تخصصی موسیقی و همچنین دو کتاب 60 چهارمضراب برای تار (ماهور ـ 1395) و تحریر در آواز ایرانی (ماهور ـ 1398) منتشر شده است. کتاب 60 چهار مضراب برای تار کتاب برگزیده پنجمین دوسالانه کتاب برتر موسیقی شد و طرح پژوهشی «بنیادهای تحریر در موسیقی دستگاهی ایران» جایزه هفتمین جشنواره بین المللی فارابی را از آن او کرد.

گفتنی ست، این آلبوم که در سال 1397 توسط امیر مردانی صدابرداری شده و مقداد شاه حسینی  آن را میکس کرده است، در سایت بیپ تونز به منظور خرید آنلاین قرار داده شده است.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005