همراه با رونمایی از آلبوم «آوان»

کنسرت گروه موسیقی «ره» به خوانندگی علی محبی در تالار رودکی

« بازگشت به لیست | جمعه 3 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ ثمین صفایی: کنسرت گروه موسیقی «ره» همراه با رونمایی از آلبوم «آوان» دوم تیر ماه در تالار رودکی به روی صحنه رفت.

گروه «ره» که از ساعت 21 در رودکی به روی صحنه رفت، در حاشیه اجرای خود، آلبوم موسیقی «آوان» با صدای علی محبی و آهنگسازی عارف نوابی که توسط انتشارات جوان روانه بازار موسیقی شده است را رونمایی کرد. 

«پرواز»، «طلوع»، «دگرباره»، «هوران»، «خرامان»، «فروغ»، «چشم سخنگو» و «تیروژ» نام 8 قطعه این آلبوم هستند که حسین خواس (سنتور)، کاوه شجاعی فر (تنبک)، ندا مباشرفرد (سازهای کوبه ای)، سعید جهانی (قیچک باس)، حامد مردانی مهرآباد (نی)، لیلا ابراهیمی ویند (کمانچه)، الهه نوایی (عود)، عارف نوایی (تار و سه تار) به عنوان نوازنده در آن هنرنمایی کرده اند. همچنین در کنسرت نگین موسوی در کنار علی محبی به اجرای قطعات پرداخت. 

ارژنگ سیفی زاده که صدابردار، ناظر کیفی، میکس و مسترینگ این آلبوم را بر عهده داشته، در حاشیه نخستین آلبوم گروه «ره» (به اختصار) نوشته است: اگر بخواهیم درون مایه موسیقی ایرانی که به عنوان موسیقی سنتی و یا اصیل هم شناخته می شود را واکاوی کنیم مانند انواع دیگر موسیقی کهن به چگونگی خاص شکل گیری و ساخت و ساز آن در بستری از هم گرایی، هم اندیشی و هم نشینی دست می یابیم موسیقی ایرانی به غیر از فراگیری فن و طی کردن سلسله مراتب آموزشی، نیازمند تبادل احساس و افکار است و نبود این مشخصه آن را از درون کم مایه و یا تهی می کند.

آثار درخشان موسیقی ایرانی دوره شکل گیری رادیو به عنوان یک مثال گویا، گواه مدعای نگارنده است که اگر همدمی عوامل از شاعر، آهنگساز و نوازنده و خواننده گرفته تا صدابردار و مدیر تولید و . . . نمی بود، قطعا کارهایی این چنین بی تکرار به انجام نمی رسید. این خروجی درست، بی هیچ مداهنه ناظر بر عللی بسیار فراتر از انجام درست وظیفه و یا داشت سواد و توان است.

این مقدمه بدان جهت آورده شده تا بگویم مسیر حرکت دوستان گروه رَه که چندی است از فعالیت متعهدانه و دوستانه شان آگاهم خوشبختانه تا بدین پایه واجد این شرط بوده. این نازنینان بیش و پیش از همکار بودن رفیقند! با هم به مسافرت می‌روند، مهمان منزل هم می‌شوند و مرتب از حال یکدیگر خبر می‌گیرند. شاید حتی خودشان ندانند که تا چه اندازه این سرمایه دوستی در کار و موسیقی شان تاثیرگذار بوده است.

بارزترین نکته‌ای که در آلبوم آوان با اندک دقت بر شنوندگان مشخص می‌گردد همین همدلی است. باشد تا با آگاهی و هوشیاری قدر این داشته را بدانند و چون بسیار گرفتار آفت دوری روح و قلب نشوند و این نخستین تجربه قطعاً از نظر فنی و موسیقایی بی نقص نمی‌تواند باشد، اما حتماً راه گشا و موثر در فراگیری بیشتر است. امید که با نگاه و بررسی دقیق بازخوردها بتوانند با انگیزه قوی‌تر به انجام کارهای دیگر و بهتر ترغیب شوند.

* به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005