با عکس ها و چیدمان «سعید فلاح فر» به یاد زلزله بم

«محمد نصرتی» ساخت موسیقی نمایشگاه « مُ خاطره» را برعهده داشت

« بازگشت به لیست | یکشنبه 5 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ آراسته زادوردی: نمایشگاه هنرهای تجسمی «مُ خاطره» از مجموعه «عکس ها را بشنویم» با موسیقی «محمد نصرتی» کار خود را از سوم تیر ماه در گالری یافته آغاز کرد.

این نمایشگاه به یاد زلزله بم که در جمعه پنجم دی ماه سال 1382 در ساعت 5 و 26 دقیقه رخ داد، عکسهایی با همین مضمون از آثار «سعید فلاح فر» را در خود جای داده که شامل چیدمان 9 اثر در ابعاد 120 در 180 همراه با یک پژوهش متنی است. عکس‌ها این نمایشگاه از روی نگاتیو‌هایی که در اثر گذشت زمان و شرایط طبیعی تغییر شکل داده اند چاپ شده‌اند. محمد نصرتی وظیفه طراحی صدا و ساخت موسیقی این نمایشگاه را در قالب یک قطعه بر عهده داشته است تا مفهوم بهتری از تلفیق موسیقی و عکس، به مخاطب منتقل شود.

«محمد نصرتی» که ساخت موسیقی این نمایشگاه را بر عهده داشته، متولد 1352 تهران، کارشناس موسیقی دانشگاه سوره و کارشناس ارشد آهنگسازی دانشگاه هنر است که از محضر اساتیدی همچون فرهاد فخرالدینی، شریف لطفی، نادر مشایخی، وارطان ساهاکیان، هوشیار خیام و کیاوش صاحب نسق بهره برده است. از ده سالگی نواختن ترومپت را نزد زنده یاد عزیزا... قیطاسی و ساز پیانو و موسیقی کودک را در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما نزد کمال طراواتی آموخته است.

وی عضو هیات موسس انجمن موسیقی همدان بوده و بیش از بیست موسیقی متن برای فیلم، مجموعه های تلویزیونی، مستند، داستانی، عروسکی و انیمیشن ساخته است.

دو آلبوم موسیقی به نام های «شقایق جنوب» و «نگاه گرم آفتاب» برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه کرده و در چند آلبوم موسیقی پاپ به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده حضور فعال داشته است.

کسب چندیدن جایزه در جشنواره های مختلف برای آهنگسازی و تنظیم موسیقی فیلم، تله تئاتر، نمایش، تصنیف و ترانه در عرصه های کودک و نوجوان، پاپ، تلفیقی و ارکسترال و همچنین فعالیت در زمینه ضبط و صدابرداری بیش از 80 آلبوم موسیقی را در کارنامه هنری خود دارد.
از سال 1372 نیز همکاری خود با ارکستر سمفونیک صدا و سیما تهران را در مقام آهنگساز و نوازنده ساز فرنچ هورن آغاز کرده است.

ایشان به تازگی آموزش دوره های «خوانندگی» و «دوره همنوایی سازها» از مبتدی تا پیشرفته به صورت حضوری و آنلاین را برای هنرجویان آغاز کرده و شماره  09123498472 در اختیار علاقمندان است.

گفتنی ست، علاقمندان می توانستند در روز افتتاحیه از ساعت 16 تا 21 به این گالری مراجعه کنند.

از چهارم تا بیست و چهارم تیر ماه (بجز روزهای شنبه) نیز گالری «یافته» به آدرس خیابان دولت، ابتدای خیابان یارمحمدی، کوچه طالقانی، پلاک 8 از ساعت 16 الی 20 میزبان طرفداران عکس و موسیقی خواهد بود.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005