با همکاری مسعود پیروی و بهنام ابولقاسم

آلبوم «سپردمت به جاده ها» با صدای سالار عقیلی منتشر شد

« بازگشت به لیست | چهارشنبه 8 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 اختصاصی سل.نیوز/ ریحانه جلایی پور: آلبوم «سپردمت به جاده ها» تازه ترین اثر سالار عقیلی و مسعود پیروی با همراهی بهنام ابولقاسم توسط نشر جوان منتشر شد.
«آفتاب می شود» (آواز نوا)، «آغوش»، «اشک پروانه ها»، «بی تو ماندم»، «حسرت پرواز»، «رفتی ولی کجا؟» (آواز دشتی)، «سپردمت به جاده ها» و «شیدا» نام قطعات این آلبوم هستند که اشعارشان توسط فروغ فرخزاد، احسان افشاری، اکبر آزاد، علیرضا کلیایی، اطهری کرمانی، ه.ا.سایه و اسماعیلی امینی  سروده شده اند.

میثم مروستی (ویولن، ویولا و شورانگیز)، پدرام فریوسفی (ویولن)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، رضا فرهادی (کنترباس)، سایوری شفیعی (کلارینت)، بهنام ابوالقاسم (پیانو و آکاردئون)، بهتاش ابولقاسم و رضا فرهادی (درامز)، آزاد میرزاپور (سه تار)، علیرضا دریایی (کمانچه) و فریدون بهرامی (سازهای الکترونیک) نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.
همچنین ضبط، میکس و مسترینگ قطعات این آلبوم در استودیو کرگدن و استودیو پاپ توسط رضا فرهادی، پیمان حاتمی و امید اصغری انجام شده است.

در توضیح این اثر باید اشاره کرد، ترانه های این مجموعه، به غیر از «حسرت پرواز» در ابتدا ملودی هایی مستقل بودند و سپس روی آن ها شعر سروده شده اند و تعدادی از قطعات این آلبوم در آغاز برای ارکستر بزرگ تنظیم شده بودند. همچنین ملودی های این مجموع هویت کاملا ایرانی دارد ولی ارکستراسیون و هارمونی آنها موسیقی جهانی ست.   

در بیوگرافی «سالار عقیلی» آمده است: وی در 11 آذر سال 56 در تهران متولد شد و دانش‎ آموخت هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر و معماری است. به دلیل علاقه به آواز این رشته را به طور جدی زیر نظر «صدیق تعریف» دنبال نمود و ردیف ‎های آوازی را فراگرفت. اولین کنسرت خود را به طور حرفه‎ای در فرهنگسرای شفق اجرا نمود و پس از آن گروه «راز و نیاز» را تاسیس نمود و کنسرت های متعددی با گروه «راز و نیاز» در داخل و خارج ازکشور اجرا کرد و در دوران فعالیت‎ هنری خود با هنرمندان و گروه‎های موسیقی زیادی همکاری داشته است که از جمله آن‎ها می‎ توان به گروه «دستان» به سرپرستی حمید متبسم، ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری مجید انتظامی و نادر مشایخی اشاره کرد.
مسعود پیروی نیز متولد 1357 و تحصیلکرده رشته موسیقی و استاد دانشگاه است که نوازندگی نی را از اساتیدی همچون مرحوم محمد على حداديان، عبدالنقى افشارنيا و بهزاد فروهرى آموخته است
آهنگسازی سوييت سمفونى «افلاكيان»، همكارى با اركستر ملى به رهبرى استاد فرهاد فخرالدينى و همكارى با اركستر سمفونيك به رهبرى استاد على رهبرى از جمله فعالیت هایی ست که در کارنامه هنری وی به ثبت رسیده است.

* به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.  

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005