«آر.کلی» توسط دادگاه نیویورک به سی سال حبس محکوم شد

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 9 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ المیرا نورایی: «آر کلی» خواننده مشهور آمریکایی به جرم قاچاق جنسی به سی سال حبس محکوم شد.

«آر.کلی» با نام اصلی «رابرت سیل وستر کلی» متولد 8 ژانویه 1967 میلادی در شیکاگو، خواننده سبک آر اند بی، ترانه سرا و تهیه کننده سیاهپوست اهل آمریکا که تا به امروز جوایز متعددی از جمله سه جایزه گرمی برده ست و 40 قطعه معروف در کارنامه هنری خود دارد، از سوی دادگاه نیویورک به جرم قاچاق جنسی و سوء استفاده از شهرتش برای جذب طرفدارانش و انجام تجاوز جنسی بخصوص با دختران زیر سن قانونی و تهیه فیلم های غیراخلاقی، به سی سال حبس محکوم شد.
«آن دانلی» قاضی منطقه ‌ای ایالات متحده، در تاریخ 29 ژوئن پس از شنیدن سخنان چندین بازمانده که نشان دادند چگونه این جرائم جنسی زندگیشان را تحت تاثیر قرار داده است، این حکم را صادر کرد. 
یکی از شاکیان این پرونده در دادگاه، «آر. کلی» را مورد خطاب قرار داد و گفت: «تو مرا وادار به انجام کارهایی کردی که روحم را شکست. به معنای واقعی کلمه آرزو می ‌کردم به خاطر اینکه احساس پستی بسیاری به من می ‌دادی، بمیرم. به یاد می آوری؟»
اولین بار اتهاماتی مبنی بر  سوء استفاده از دختران جوان در دهه 1990 میلادی علیه «آر.کلی» مطرح شد و دختری بیست ساله به نام «فیت راجزر» مدعی شد که کلی او را مجبور به استفاده از مشروبات الکی و مواد مخدر و برقراری ارتباط کرده که پس از آن دچار بیماری های مقاربتی شده است اما با این حال او همچنان طرفداران بسیار زیادی داشت و میلیون‌ ها نسخه از آلبوم‌های او پس از این اتهامات نیز به فروش رفت.
 خشم گسترده نسبت به رفتارهای غیراخلاقی این خواننده همزمان با جنبش «#Metoo» و پس از انتشار سریال ‌های مستند «بازمانده کلی»  که اولین آن توسط دریم همپتون ساخته شد، به اوج خود رسید.
وکلای «آر. کِلی» استدلال کرده بودند که او نباید بیش از 10 سال زندان داشته باشد زیرا او دوران کودکی آسیب زایی شامل سوء استفاده جنسی شدید و طولانی ‌مدت در دوران کودکی، فقر و خشونت را تجربه کرده است.

لازم به اشاره است، «لیدی گاگا» در سال 2013 با حذف قطعه مشترک خود با آر.کلی به نام «هر کاری می خواهی انجام بده» از پلتفرم ها موسیقی  ضمن حمایت از قربانیان خانم، بابت این همکاری عذرخواهی کرد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005