با همکاری «آسو کهزادی»

آلبوم موسیقی سریال «نوبت لیلی» ساخته بامداد افشار منتشر شد

« بازگشت به لیست | ﺳﻪشنبه 14 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ افرا مهدیان: آلبوم موسیقی متن سریال «نوبت لیلی» اثر بامداد افشار برای دانلود قانونی روی سایت بیپ تونز قرار گرفت.

«کاروان لیلی»، «نوبت واپسین»، «ممکن» (نسخه سینمایی)، «درخت نخستین»، «گلباد»، «شهر مدهوشان»، «بوالعجب کاری»، «برقص» (نسخه سینمایی)، «بانوی حصاری»، «قیروان»، «سیگان»، «تیغ»، «نغمه ناجور»، «بی رخ»، «بی رویا» (نسخه سینمایی) و «شهر آینه» نام قطعات این آلبوم هستند که در استودیو اتاق ضبط و میکس شده اند و در قالب نسخه فیزیکی توسط موسسه فرهنگی ـ هنری آوا خورشید منتشر شده است.

در توضیح محتوای این سریال که توسط روح الله حجازی کارگردانی و تهیه کنندگی شده شده، آمده ست: «لیلی از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌ اش تاکنون در زمان و مکان ‌های بسیاری زیسته ‌اند و اکنون نوبت لیلی است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد».

در این آلبوم «آسو کهزادی» در کنار نوازندگی ویولن، ویولن آلتو و پیانو، به عنوان آهنگساز مهمان نیز حضور داشته و قابل اشاره است که بخش اول قطعه‌ «کاروان لیلی» برداشت آزادی از قطعه‌ فولک Leaves of yggdrasil است.

نیوشا قربانی (آواز، ویولنسل)، پویا شمالی (گیتار باس، گیتار)، امید سعیدی (نی‌انبان، اُکارینا)، نیلوفر قربانی (سنتور، چنگ رومی)، میلاد کاظمی (ویولن)، پدرام سلیمانی (قاشقک، پرکاشن)، آرش والی (پرکاشن)، کیوان جولایی (دیجیریدو، ترومبون)، عرفان عاصمی نژاد (آوازهای شمنی) دیگر هنرمندانی هستند که در این آلبوم حضور داشته اند.

لازم به ذکر است، بامداد افشار فارغ التحصیل کارشناسی ارشد موسیقی، آھنگساز، طراح صدا در حوزه سینما، تئاتر و پرفومنس است.

گروه «اتاق» توسط ایشان به منظور کار مستقل بر روی پروژه ھای موسیقی پرفورمنس، متشکل از 20 نفر اعضا ایجاد شد و آلبوم «شهر بازی» که اواخر سال 96 به انتشار رسید، از جمله فعالیت های این گروه است. این اثر در نظر سنجی مجله فرهنگی «اُرسی» و مجله موسیقی « کادانس» بین 60 نفر از منتقدان و موزیسین ها و در میان 60 آلبومی که در سال 96 منتشر شدند، رتبه دوم را کسب کرد.  
گفتنی ست، از آخرین آثار بامداد افشار که در حال حاضر وظیفه تدریس در دانشکده ھنرھای زیبای دانشگاه تهران را نیز بر عهده دارد، می توان به ساخت موسیقی فیلم «مغزھای کوچک زنگ زده» به کارگردانی ھومن سیدی، موسیقی تئاتر «دیابولیک ، رومئوو ژولیت » ساخته آتیلا پسیانی، طراحی صدای «پروژه سی» کاری از ھمایون شجریان و سهراب پورناظری، طراحی صدا برای آلبوم «غمنومه فریدون» به آھنگسازی حسین علیزاده و نویسندگی پیمان قدیمی و همچنین  آهنگسازی نمایش برای کمپانی آلمانی «muenchner-kammerspiele» اشاره کرد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005