به خوانندگی «حسام لرنژاد» در تالار وحدت

ارکستر کردی «هیژان» به سرپرستی هیوا رنجبر به روی صحنه رفت

« بازگشت به لیست | پنجشنبه 16 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ سپیده مسعودی: ارکستر موسیقی کردی «هیژان» به سرپرستی «هیوا رنجبر» چهاردهم تیر ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

در این اجرا که به تهیه کنندگی موسسه «فروغ فلق» از ساعت 21:30 دقیقه برگزار شد، حسام لرنژاد (فرزند هنرمند بزرگ کردستان استاد حشمت الله لر نژاد) خوانندگی قطعات را برعهده داشت.

همچنین وحید مصلحی فرد وظیفه دار تنظیم ارکستر قطعات بوده و سامان محمدنبی نیز به عنوان ارکستر مایستر با این گروه که  متشکل از 80 نوازنده سازهای کوبه‌ ای، ملودی و کرال است، حضور داشته است.

«هیوا رنجبر» به عنوان سرپرست ارکستر «هیژان» به عنوان بزرگترین ارکستر موسیقی اقوام ایران، متولد سنندج کردستان، خواننده، آهنگساز، مدرس ساز دف و پژوهشگر موسیقی اقوام ایران است که کتاب «دل نوشته های من و دف» را در کارنامه هنری خود دارد.

برگزاری ورکشاپ و مسترکلاس های آموزشی در مناطق مختلف ایران، رهبری کنسرت های متعدد همراه با «هیژان» ااز شهریور 97 تاکنون، داوری بخش سازهای کوبه ای و موسیقی نواحی در پنجمین جشنواره موسیقی آوای فجر تهران، همکاری واجرای کنسرت با موسیقیدان ها و خوانندگان به نام، حضور وکسب رتبه در جشنواره های بین المللی و کشوری از جمله «نوای رحمت»، «موسیقی جوان»، «جشنواره فجر»، «سراج»، «جشنواره موسیقی اقوام زاگرس نشین ایران» و . . . .، طرح درس آموزشی برای ساز دف طبق دسته ریتم و قواعد جهانی، طرح درس آموزشی برای بیماران مبتلا به اوتیسم و سندروم دان و کم توان ذهنی تنها بخشی از دیگر فعالیت های این هنرمند است.

گفتنی ست، فعالیت های این ارکستر کردی را می توانید از طریق آی.دی hizhan_orchestra  در فضای مجازی دنبال کنید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :