به خوانندگی و سرپرستی «ناصر وحدتی»

گروه موسیقی «گیل و آمارد» و اجرای قطعات گیلکی در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | یکشنبه 19 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شیما مقامی: گروه موسیقی «گیل و آمارد» به خوانندگی و سرپرستی «ناصر وحدتی» امروز نوزدهم تیر ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت که از ساعت 21:30 دقیقه کار خود را آغاز می کند، قطعاتی از موسیقی نواحی به خصوص شادیانه هایی از خطه گیلان برای علاقمندان اجرا می شود.

 گروه موسیقی «گیل و آمارد» گیلان بیش از 10 سال است که فعالیت خود را در عرصه موسیقی نواحی به سرپرستی ناصر وحدتی آغاز کرده و تاکنون در تالار وحدت تهران، تالار اندیشه حوزه هنری تهران، جشنواره موسیقی فجر و شهرهای مختلف کشور و همچنین در کشورهای دیگر چون آلمان، ایتالیا، سوییس، کرواسی، ارمنستان، روسیه، کردستان و عراق به اجرای برنامه پرداخته ‌است.

استاد «ناصر وحدتی» متولد 12 تیر 1326 در روستای لیش از توابع شهرستان سیاهکل، خواننده فولکلور گیلکی، نوازنده سازهای طبل، دایره و سازهای کوبه ای، ترانه سرا، نویسنده و پژوهشگر موسیقی است که آلبوم هایی همچون «زرنگیس»، «شورم نقش»، «دامون» و «آها بوگو» و کتاب های «خوندشت»، «داستان یک زندگی»، «روی خوش زندگی»، «زندگی و موسیقی» را در کارنامه هنری خود دارد.

ناصر وحدتی ترانه ‌های خود را با تحقیق در روستاهای گیلان و بیشتر از آوازهای زنان می ‌یابد. او سابقا در گروه «شمشال» فعالیت داشت تا این که گروه موسیقی «گیل و آمارد» را تأسیس کرد. ترانه‌ های «رعنا» و «آها بوگو» که توسط وحدتی اجرا شده، از مشهورترین ترانه‌های فولکور گیلکی است که شهرت ملی نیز دارند.

گفتنی ست، علاقمندان می توانند از طریق آی.دی naser_vahdati_group  فعالیت های این هنرمند گیلانی را پیگیری کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005