آلبوم «تیغ و ترانه» حاصل همکاری هامان و محمدرضا چراغعلی منتشر شد

« بازگشت به لیست | شنبه 25 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فواد راسخ نیا: آلبوم «تیغ و ترانه» با صدای «هامان» و موسیقی «محمدرضا چراغعلی» توسط نشر ابتکار نو در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

«تیغ و ترانه»، «دختر گیسو حنا»، «خاتون خانه و غزل»، «نت های سرگردون»، «شب ممنوع»، «کافه»، «آخرین آواز عقاب»، «عبور»، «سفر»، «تیغ و ترانه» (دوئت فلوت و پیانو به همراه آواز) نام ده قطعه این آلبوم هستند که ترانه های آن ها نیز از بین سروده های هامان انتخاب شده و ساخت ملودی، تنظیم کنندگی، نوازندگی پیانو و سینتی سایزر را محمدرضا چراغعلی انجام داده است.

ارسلان کامکار، علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی (ویولن)، مسعود نوروزی (ویولن و ویولن آلتو)، عماد نکویی (ویلن آلتو)، کریم قربانی (ویولنسل)، ناصر رحیمی (فلوت سی و فلوت آلتو)، حسن فراهانی (ترومپت)، فرهاد شیخی (هورن)، فیروز ویسانلو (گیتار آکوستیک) و مسعود همایونی (گیتار الکتریک) دیگر نوازندگانی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند. 

در معرفی خواننده اثر آمده است: هامان از خوانندگان سبک «پاپ - کلاسیک» است که آواز  را زیر نظر اساتید خود محمد نوری و پری زنگنه آموخت. 

وی در سال 1381 نخستین آلبوم موسیقی را با عنوان «ماهی سیاه» منتشر کرد و در دهه هشتاد اجراهای متعددی از آثارش را با ارکستر کلاسیک ایرانمهر بر روی صحنه برد.

در آلبوم تیغ و ترانه برای دو قطعه «کافه» و «تیغ و ترانه» دو موزیک ویدئو نیز ساخته شده که در این ویدئوها با چند تن از سینماگران و هنرمندان داخلی و بین المللی سینما و تئاتر از جمله عمر فان مرولده، رینو سوکول، لئونوره اسپی، علیرضا نصری، دانیل سوسی، امیر مرتضای، یاشار امینی، مهدی قصاحت و . . . همکاری داشته است.

هامان در حاشیه آلبوم خود (به اختصار) نوشته است: «شاعر خنیاگر از پس دم فروبستن و سکوتی ده ساله و ضرورت دم فرو نزدن در سایه کژدمداری های روزگار، آنگاه که زمانه به شهادتش می طلبد به زار زبان سخن می گوید. نفس خاکستر سردی است که شعله همه عصیان هاست و سینه اش دریای آرامی که همه شب خواب توفان می بینید. در مسیر یافتن خود و درک پدیده های پیرامون همچون عشق، سفر، وطن، جدایی و مرگ و در گریز از میان مایگی روزگار گرچه زمابندند، دچار فلسفیدن در تعبیر را تحلیل پدیده ها می شود...

تیغ و ترانه یک اثر عاشقانه اجتماعی ست؛ چه آن که مستقیما منتقد پدیده اجتماعی سانسور می شود و چه آن جا که روایت یک عاشقانه در تقویم تحولات اجتماعی ورق می خورد. در این میان خنیاگر به آرامی کنار می رود تا روایت او روایت بسیاران باشد».  

 

* به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

 

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005