«سیاوش نورپور» استاد پیشکسوت موسیقی کرمانشاه دار فانی را وداع گفت

« بازگشت به لیست | دوشنبه 27 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: استاد «سیاوش نورپور» نوازنده، پیشکسوت موسیقی ایرانی و فولک کرمانشاه بیست و ششم تیر در سن 73 سالگی دار فانی را وداع گفت.

«سیاوش نورپور» نوازنده سازهای تار، سه تار، تنبور و آهنگسازموسیقی ایرانی و محلی کرمانشاهی، بیست و هشتم آذر ماه سال 1328  در محله‌ فیض‌ آباد متولد شد.

از سال 1350 نزد استاد منصور معارفی ردیف های موسیقی ایرانی را فرا گرفت و از همان سال تا سال 53 با ارکستر فرهنگ و هنر موسیقی کرمانشاه همکاری مستمر داشت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همکاری خود را با رادیو و تلویزیون کرمانشاه آغاز کرد و در سال 58 با گروه مرکزحفظ و اشاعه موسیقی کرمانشاه با نظارت زنده یاد مسعود زنگنه سرپرستی گروه تنبور نوازان را بر عهده گرفت.

وی یکی از اعضای گروه تنبور «شمس» بود که این گروه سرپرستی استاد کیخسرو پور ناظری و حضور استاد مرحوم سید خلیل عالی نژاد و استاد علی اکبری در سال 1359  شکل گرفت.

پس از آن در سال 1368 گروه موسیقی «مشتاق» را تشکیل داد. همچنین شهرام ناظری، سیدجلال‌الدین محمدیان، مرحوم منوچهر طاهرزاده، مرحوم حشمت اله لرنژاد، حسین البرزی و علی علیئی از جمله خوانندگانی بودند که وی با آن ها همکاری داشت.

از آهنگ های معروف استاد نورپور می توان به «یارب»، «مردان خدا» و «سلسه موی دوست» اشاره کرد و آلبوم های «مهرنوشان» و «دنگ دل» از جمله آثار ایشان است.

پیکر این هنرمند فقید پس از تشییع با حضور اساتید موسیقی و هنرجویان و آشنایانش در باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده خواد شد.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005