اجرای «ارکستر سمفونیک تهران» به رهبری حامد گارسچی در تالار وحدت

« بازگشت به لیست | جمعه 31 تير 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فاطمه یوسفی: ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «حامد گارسچی» طی روزهای 30 و 31 تیر ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

در این کنسرت که از ساعت 21:30 دقیقه کار خود را آغاز کرد، «مهرداد غلامی» به عنوان سولیست فلوت هنرنمایی کرد.

اورتور «جیبسی بارون» به آهنگسازی یوهان اشتراوس، «برای فلوت و ارکستر» با آهنگسازی حسین ناصحی و سمفونی شماره 8  آنتونن دورژاک در سل ماژور، اپوس 88، سه قطعه ای هستند که در این کنسرت برای علاقمندان نواخته شد.

«حامد گارسچی» که رهبری ارکستر سمفونیک تهران در دو اجرای ذکر شده را برعهده داشته، متولد تهران و دانش‌آموخته رهبری ارکستر در دانشگاه موسیقی شهر کلن آلمان است.

وی تحصیلاتش را زیر نظر اساتیدی چون میشائیل لوییک، نیکلاس پاسکه، الکساندر رومپف، فیلیپ آنتره‌مان و کورت مازور کسب کرده است و همچنین در دوران تحصیل با ارکسترهای متعددی در آلمان، مجارستان و بلغارستان همکاری کرده است.

از سوابق گارسچی می ‌توان به نامزدی دریافت جایزه مسابقه رهبری ارکستر آلمان در سال 2017 ، کسب مقام پنجم در مسابقه رهبری ارکستر آنتال دوراتی در کشور مجارستان، رهبری ارکستر جوانان وتسالار و رهبری ارکستر در فستیوال های مختلف بین‌المللی اشاره کرد.

گفتنی ‌ست، این هنرمند در اپراهایی از جمله «راینگلد»، «خفاش»، «کارمن»، «فلوت سحر آمیز» و اپرای شهر کوبورگ در ایالت بایرن به ‌عنوان اکومپانیمان و  رهبر همکاری کرده است.

* عکس: محمد حسن زاده

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005