در روزهای پایانی تیر ماه

تالار مرکزی شهر رشت میزبان اجرای «ارکستر ملی گیلان» بود

« بازگشت به لیست | شنبه 1 مرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: «ارکستر ملی گیلان» طی روزهای 30 و 31 تیر ماه به رهبری «مرتضی سعیدی راد» از ساعت 20 در تالار مرکزی شهر رشت به روی صحنه رفت.

حسین علیشاپور و شهاب الدین روحانی خوانندگی قطعات این اجرا که آثاری از موسیقی ملی ایران و گیلان بودند، را بر عهده داشتند و گروه کر «شهر باران» نیز آن ها را همراهی می کردند. 

«مرتضی سعیدی راد» که رهبری این اجرا را بر عهده داشته، مدرس سنتور و سه تار، کارشناس ارشد اتنوموزیکولوژی،

نزد اساتید برجسته ای چون پرویز مشکاتیان، محمدرضا لطفی، داریوش طلایی، محمدرضا درویشی، فرهاد فخرالدینی، رضا شفیعیان، اردشیرکامکار، ارسلان کامکار، مهران روحانی، علی رهبری، نادر مشایخی و ارول اردینچ دوره دیده است.

ویرایش کتاب «دستور سنتور» تالیف پرویز مشکاتیان به پیشنهاد مولف، آوانگاری قطعات پرویز مشکاتیان برای سنتور، کسب مقام نخست در بخش آهنگسازی پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر مریوان برای موسیقی نمایش «سرو و سوسن» کاری از گروه نمایش «دیلمون»، انتشار و همکاری در آلبوم های «پیغام»، «نقش به دیوار»، «گریه لیلی» و «طریق دوست» به عنوان نوازنده و آهنگساز، همکاری با نادر مشایخی و گروه «بریکولاژ» در طراحی و اجرای رویدادهای گوناگون شنیداری به عنوان هدایت اجراگران در رشت، لنگرود، لاهیجان، گرگان، علی آباد کتول و گنبد، همکاری با نادر مشایخی و شرکت در فستیوال صدا، تهران، موسیقی با عنوان رهبر و هدایت اجراگران در قطعه «فیثاغورس برای همیشه»، سابقه همکاری با گروه های متعدد چون چکاد، خرم، دیلمان، هم آوایان تاسیان، رامتین و اجرا های فراوان در تهران و سایر شهرستان ها تنها بخشی از فعالیت هایی ست که در کارنامه هنری ایشان به ثبت رسیده است.

همچنین «حسین علیشاپور» از جمله خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی است که طی سال‌ های گذشته علاوه بر حضور در چندین پروژه موسیقایی و کنسرت از محضر استادانی چون صدیق تعریف، محسن کرامتی، رضوی سروستانی، منوچهر همایون پور و دکتر حسین عمومی بهره مند شده است. همکاری با هنرمندانی چون کیهان کلهر، مسعود شعاری، محسن نفر، بهزاد عبدی و سیامک جهانگیری از جمله فعالیت‌های علیشاپور در عرصه موسیقی است.

وی متولد 17 خرداد 53 در شیراز به دنیا آمده و از سال 71 همزمان با ورود به دانشگاه، در محضر استاد صدیق تعریف ردیف های موسیقی آوازی را می آموزد.

زنده یاد نورالدین رضوی سروستانی و محسن کرامتی، زنده یاد منوچهر همایون پور و  مرحوم حسین عمومی از دیگر اساتید برجسته ای بودند که وی از آن ها شیوه های آوازی را آموخته است و نخستین آلبوم با صدای وی در سال 87 با نام «طلیعه» به آهنگسازی احسان عبایی منتشر شد.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005