آلبوم «هزار پروانه» اولین تجربه آهنگسازی «آفتاب درویشی» منتشر شد

« بازگشت به لیست | یکشنبه 2 مرداد 1401 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ علیرضا کرمی اصل: آلبوم بی کلام «هزار پروانه» اثر «آفتاب درویشی» در سبک کلاسیکال الکترونیک توسط مرکز نشر و پخش جوان منتشر شد.

این آلبوم شامل 5 قطعه به نام های «سحر»، «رویای پنهان»، «هزار پروانه»، «نسیان» و «پلوتون» به مدت زمان چهل و شش دقیقه و شش ثانیه است که آهنگساز از این به عنوان «زاده یازده سال تلاش» نام می برد.

مهیار طهماسبی (ویولنسل)، ماتیاس کارلسن، آنا مگنوسن، لین پرسون و یورگن پترسن (کوارتت سکسیفون استکلهم)، مارتن ون وین (رهبر آنسامبل دلن)، ماتیاس ون وی (پیانو)، لارس وترزون دن ادنوایر (کلارینت)، دانیال جورابچی (ویولن)، امیر باورساد (ویولن)، بابک کوهستانی (ویولا) و گلنار شعاری (کلارینت) نوازندگانی داخلی و خارجی هستند که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند.

همچنین میکس و مسترینگ این قطات بر عهده حامی حقیقی بوده ست.

در بیوگرافی این بانوی هنرمند آمده است: «آفتاب درویشی» متولد تیر 1366 در تهران است. در پنج سالگی نواختن ویولن را آغاز و بعدھا ساز پیانو را انتخاب کرد و به صورت تخصصی ادامه داد و ھمینطور با سازھای دیگری مثل کمانچه و سه تار نیز آشنا شد. در بیست و سه سالگی در رشته نوازندگی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

وی در سال 2010 به ھلند مهاجرت کرد تا تحصیلات خود را در کنسرواتوار آمستردام در رشته ی آھنگسازی برای فیلم و آھنگسازی مدرن در کنسرواتوار سلطنتی لاھه ادامه دھد.

 ایشان تا کنون در جشنواره ھای متعددی در آسیا و اروپا شرکت کرده و با آنسامبل ھای متعدد و شناخته شده ای در سرتاسر دنیا همکاری داشته است.  در سال 2016 با قطعه «و دنیا در نبود تو ایستاد» برای کر آکاپلا برنده جایزه « Tenso Young Composers» به عنوان نخستین زن و نخستین فرد غیر اروپایی برنده این مسابقه شد.

در سال 2017 به عنوان یکی از جوان ترین آھنگسازان پروژه «پنجاه برای آینده» توسط کوارتت زھی کرونوس انتخاب شد. این پروژه پنج ساله با ھدف تولید آرشیوی منسجم از رپرتوار کوارتت زھی معاصر با ھمکاری کارنگی ھال نیویورک در سال 2015 آغاز شد. از آن پس ھمکاری ھای متعددی با این کوارتت داشته است.

از دیگر فعالیت ھای ااو می توان به تدریس در دانشگاه تهران و ھمچنین مدیریت ھنری بخش موسیقی عمارت فرھنگی ھنری روبرو و اجرای اپرای توران دخت ( با همکاری هنرمندان هلندی) در سالن برج آزادی اشاره کرد. در حال حاضر نیز دانشجوی دانشگاه برمینگام انگلستان در مقطع دکتراست.

گفتنی ست، علاقمندان می توانند از طریق آی.دی aftab.darvishi  ایشان را در اینستاگرام دنبال کنند.

* به منظور حمایت از اهالی موسیقی، لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005